onsdag 26 december 2012

Underbar gammal skåpmat, tänk så bra det var

Vilken underbar eftermiddag, Lady och Lufsen, kan Ni tänka er
från 16,45 till 17,55. Man har ju bara sett de där snuttarna som är
på Julaftonen,det blev ju som en långfilm.Alla kompisarna som
bodde där i kvarteret.Det var lite samhälls-politik kan man säga.
Det blev som vanligt, man satt där med tårarna trillande på kinderna. Hoppas att barnfamiljer hade upptäckt att det var på SVt, ingen reklam.Nu var det en nackdel och det var det att filmen var textad, lite jobbigt när man skall sitta och läsa allt. Detta var
ursprungsfilmen,så inga svenska röster här.
Sen var det första sändningen av tre som skall vara om ABBA,
jag tror ingen förstod hur stora De var . Det var som inte vi
Svenskar ville unna dem denna beundran. Jag kommer så väl ihåg
när de var i Australien på turnen, vilka tidningsrubriker deras resa
orsakade. Tänk vilken underbar kväll, när De uppträdde för vår
kung och vår blivandfe drottning Silvia. Kerstin Dellert som
sjöng Åh Karl-Gustav, ljuva Karls Gustav.Så vackra de var båda
två. Kungen var väldigt snygg som ung, Silvia var underbart vacker.Det skall bli intressant att se de två program som följer i serien.Vilka killar det är både Björn och Benny.
Hoppas vi får behålla dem kvar i Sverige, äldre är de ju, men inte
lastgamla så det kan nog komma mer musik från dem.
Tittade lite på Aftonbladet och Expressen, vad mycket olyckor det
har orsakat, detta onaturliga väder vi har just nu, Vattenfalls kunder
år fortfarande många utan ström, mest i Södermanland.
Men så skönt vi har ju våra bostäder kvar att bo i, att vi aldrig lär
oss något om varandra. Man tror inte det är sant att det skall vara
så här ute i världen. Nu skulle jag egentligen ha varit på utredning i
Fjällbacka,  men känner mig nöjd med TV för kvällen.
I morgon är det vardag igen.

6 kommentarer:

  1. God fortsättning och tack för alla hälsningar som du mig sänder, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! Visst är det härligt med lite nostalgi och tradition kring julen ;-)
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Jag såg i tidningen att det skulle bli Lady o Lufsen men jag glömde det sen, synd!
    Sen blev det "Fjällbacka" för vår del. Vi tyckte avsnittet var helt ok MEN det skulle man nog inte tycka....(haha) Läste på Aftonbladet och där var det bara ris bland kommentarerna.
    //M

    SvaraRadera
  4. Vilken fin jul du har haft och jag önskar dig en god fortsättning.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. God fortsättning till dig
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Här blev det Fjällbacka på kvällen. Såg även slutet av ABBA.
    Kram på dig

    SvaraRadera