lördag 29 december 2012

Tack SVt1 för Stjärnorna och Downton Abbey

 Ja här är alla stjärnorna denna omgång , vilket härligt gäng.
Det tänkte jag omgående när jag fick höra vilka de hade samlat.
En underbar kväll, jag hade karvat lite på Fläskfile`n för att få
några skivor till en god macka.På skivorna lade jag Bostongurka
och tog ett stort glas öl till.  Claes Malmberg var den första att starta den här samman-sättningen bland de medverkande.
.Första uppgiften var att träna i ett fotbollslag.  De skulle sparka boll, med dem .Fotbollslaget sponsras av  Claes.
Han var stolt över detta fotbollslag , hans son var med i laget . Då Claes så småningom berättade om sin dåliga kontakt,med
 sin pappa, var nog inte ett öga torrt. (jo det finns, det finns ju sådana som inget biter på) Supe`n han bjöd på  var ju en Wienersnittsel, apelstrudel till dessert, riktigt Österrikiskt .
Glömde att tala om att först satt vi inne i en Vagina,och tog en drink.Ett program som gick på TV5 för ett tag, då störde det mig, men inte i kväll,nog är vi konstiga ibland. Humör-människa kan man säga,ibland tydligen duger inte något, ibland sväljer vi det
mesta. Gåvan från honom till de andra blev en Tshirt med hans
bild på.När jag såg Ewa Fröling sist var ju i Fanny och Alexander,
Hon är nästan lika vacker än,ni vet hon gifte sig med Jarl Malmsjö.
ja det glömmer man ju aldrig heller.
Nåsta gång är det Lill-Babs tur att rita och berätta, om sitt liv.




Så var det ju Downton Abbey, men där hände det saker som jag
tycker de kunde ha väntat med ett tag Nu fick hon ju sin lilla pojke
och allt var underbart .Nej då var de tvungna att strula till det, så
han krockade med en annan bil och dog förstås. Den härliga
kokerskan föll för en stor flirtare, men upptäckte ju det 
Det var ett underbart avsnitt med allt som kan hända i en serie.
Men luften gick ur mig när de hade gjort så dumt. Men krasst han
kunde väl inte vara med längre i serien. skulle väl vara på annat håll. Nu får vi vänta tills nästa år meddelades på skärmen.
Kvällen har varit hyfsad med två bra program.
Charlott Kalla kom tvåa, det var ju jättebra.Nu skall den här
pratsjuka tanten gå och lägga sig.Det är natt nu., natti,natti

6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej MIn goa bloggvän!
Ja du det var ett sorgligt slut igår på denna underbara serie,
Varför kan man undra?
Hoppas du får ett riktigt Gott Nytt År
Kramar Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorn! Åh jag såg bara nyheterna igår kväll...Vi var ju på bio: Mammas pojkar..hihi den var rolig o lite speciell...Kram på dej fina Hajan! Gunilla

Mamma C sa...

Här blir det stjärnorna idag istället. Vi var ju bortbjudna på partaj igår. Tack för förmiddagsfikat och mackorna du bjöd på. Ha en bra dag nu.
Kramis

Monika sa...

Tack bästa Du för många fina och intressanta inlägg under året som gått!

Önskar Dej ett gott slut på 2012.
Och Ett Gott Nytt.....FANTASTISKT År 2013!

Kram
Monika

samson sa...

Usch ja,inget roligt slut Downton Abbey
Stjärnorna är bara så härliga att se på
Ha det så bra
maggan

Tummelisa sa...

Tråkigt slut på Downton Abbey, blev lite ledsen trots att det "bara" är TV. Kunde de inte fått vara lite lyckliga nu allihopa?
Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram från Tummelisa