onsdag 5 december 2012

Så tager jag Dig till Brud i Vår , kanske

Ja i kväll blev der romantiskt i Bonde söker fru. Sven-Arne var
ju riktigt fin mot sin Carola . Johan bliver man inte riktigt klok på
man kan nästan tro han ångrar sig. Men så vackra platser TV4
hade valt till alla paren. Kroatien underbart, Moseldalen till Sven-Arne, Klas fick ju Irland ett jättetrevligt land att semestra i.



 
 
Så har vi ju Bengt och Mariette som kom till Israel, så vackert
och så jäkla varmt i luften med.De badade ju sina lerbad som skall
vara så nyttigt. Hoppas det är något par som fortsätter med livet
tillsammans. De måste väl hjälpa till sen med kor,kameler och grisar. Det måste ju komma in en vardag,det får vi väl följa i
tiningarna sen. I kväll flyttade Carina in hos Johannes Brost i
hans stuga vid havet i Skåne.Jag trodde först att det var i det huset
han bodde med sin mamma Gudrun Brost men det var det inte.
Jag kommer så väl ihåg det gamla huset, De hade bara ett rum att vara i. Här fanns det ju flera rum och övervåning.Han bliver mer och mer lik sin mamma.Ja det kommer inte Ni ihåg ,Ni är för unga
för att minnas henne. Men hon dog 1993 i Stockholm ensam ingen hos sig,Johannes firasde midsommar i Dalarna.
Det stod mycket om det i pressen då. Nu får vi hoppas det bliver
bättre väder i morgon,så jag kan dra min rullator i snön.
De har nyss skottat här med en sån där vägskrapa , jädrar vilket liv det är på den. Nu skall jag ta Svensk Damtidning till nattlektyr,men
jag tycker den börjar att bli som Se och Hör tyvärr. Bara snoka reda
på skit och skräp om alla, sår ett litet korn så man skall undra.
Och de som inte känner till pressen förstorar ju upp allt ännu värre.
Slut för i dag, tack för i dag.
Tack snälla Ni för alla kommentarer jag trodde ni hade kommit fel
jag brukar aldrig ha så många.  Natti,natti

10 kommentarer:

Anonym sa...

Visst var det härligt med romantik, och vad jag förstår är det väl några som kommer att hålla ihop, utan han velpottan då, men han kanske har ringt den tjejen han egentligen ville vara med. Ska bli spännande att se.
Ja ni har fått alla snö, vi har bara lite puder här fortfarande. Men jag är lugn det kommer. Nu ska jag sova för i morgon ska jag göra "fissaft". Sov gott. Kram Ann

Maria sa...

Ja nästa vecka får vi se hur de gått för bönderna hoppas det blev bra.
Jag tycker nog lite som du om Johan han vet nog inte vad han vill.
Ha en fin dag/kramen

Hannis sa...

Så missade jag Carina flyttar in!!
Fick en känsla av att det kanske skulle vara bra.

Dom där tidningarna har jag lite svårt för.
Känns som att dom mest (som du skriver) snokar rätt på en massa strunt om folk!

Ha en fin dag nu och hoppas att dom plogat/Kram Hannis

Tummelisa sa...

Vill bara säga att Gudrun Brost dog år 1993.
Tycker också det är roligt att följa bönderna. Vackra miljöer visar de också.
Trevlig helg!
Tummelisa

Tummelisa sa...

Hej igen,
Du har varit hos mig,Du skrev att Du hade hittat mig hos tre tanter.
Tittade inte på internet, visste att Gudrun Brost dog 1993. Tyckte om henne och tycker även om Johannes.
Kram från Tummelisa

Viola sa...

Vad jag kommer att sakna bönderna...himla bra :) tror nog att Skånebonden valde fel tös....hoppas du tar med dig dotera och tittar ut innan jul...förstår att det är tungt, kram

samson sa...

Jag missade bönderna igår,(jag var på Prodans för första gången i mitt liv,kul), har kollat på datorn nu,på onsdag får vi se lite av hur det kommer att sluta för bönderna
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Carina såg jag, och nu får vi se vad det är för något hon ska ha på 5:an.
Kramis

Rigmor sa...

Missade Bonde Söker Fru...får väl försöka ta mej tid i morgon och titta på Tvplay istället. Och jag håller med dej, den där Johan...det var då en riktig veleputte...och mamma fanns nog med på ett hörn också, hon tyckte ju till lite i förra programmet...Trevligast är nog han med kamelerna, frågan är ju om han valde rätt...?? Ja, ja...det får tiden utvisa, och som du skriver, det kan vi säkert snart följa i skvallerpressen...
Kommer allt ihåg Gudrun Brost. Och om jag inte är helt fel ute, var det inte då, när hon gick bort, som Johannes hade ett lite mer "livligare" leverne...??
Ha det så gott och ta det lugnt i snöyran!!
Kram kram

Majberggrens's Värld sa...

Tittade också på våra bönder. Det har blivit till ett riktigt "pusskalas" och så snart sista avsnittet är sänt får vi genom andra tidningar, tror jag, reda på vilka som fortfarande håller ihop/ev ska förlova sig mm.
Visst är det besvärligt med bankaffärer nu för tiden. Själv gör jag ju alla betalningar mm via nätet men när det gällde dödsboet efter mor, bouppteckningar mm var det superkrångligt länge länge....
Hoppas du får uträttat dina ärenden i storstan. //M