söndag 30 december 2012

Så skall det låta och Kristina Kappelin

I kväll hade Peter Zettman fått till det, Flickorna Sanne och Jessika
var hur duktiga som helst.Tillsammans med Per Andersson och Måns Zelmerlöv blev det perfekt. Längesen det var så bra,först
kände jag inte igen Jessika som hade blivit mörk igen.
Per Andersson bliver bara bättre,och bättre. Han härmade Tommy Körberg så bra,med Stad i Ljus. Så härligt det är när de släpper loss ordentligt. Tyvärr gick det inte lika bra för Charlott Kalla, men man kan ju inte mer, än ge järnet.
Samma sak med Hellner, men Nortug kom ju på prispallen.
Men Eckerman vann Hästhoppningen i Belgien, Eckerman kommer
från Söderköping, därför känns det jättebra.
Men sedan började jag att se ett nytt program, som började i kväll.
Det var Kristina Kappelin som letade var Europagränsen går till Asien.Tänk alla bra reportage från Italien hon givit oss.
Hon är ju så himla bra med sina rapporter. Vi var I Azerbajdzjan
men ingen visste egentligen hur det var. Enligt en karta skulle
floden Kura dela landet. När jag såg hur folk har det, tänkte jag på i morse.Då hade jag strömlöst ifrån ifrån 06,35 till 08,40. Det var svart överallt, inga stakar i fönstren lyste hos mina grannar. Jag tände mina stearinljus i takkronan i köket. Sen åt jag flingor och mjölk, det var länge sen. Kaffe blev det inte förrän klockan blev nio.
I dag fick jag främmande,första besöket sen den 22a ,och en stor
bukett Tulpaner. Min dotter och ett barnbarn kom,jag blev väldigt glad. Jag ber om ursäkt för detta långa reportage,ha,ha.
I morgon bliver det Nyårshälsningar.tjingeling på Er.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte hinner i morgon så önskar jag dig ett gott slut och ett bättre år 2013. Jag är tillsammans med tre av mina syskon och deras respektive. Lite knytkalas. Kram på dig. Ann

Ann-Catrin sa...

kikar in till dig och önskar dig ett gott slut och
Gott nytt år
kramar
Ann-Catrin

Rigmor sa...

Men jag tittar in redan nu...och
önskar dej ett bra slut på 2012 och ett riktigt Gott Nytt 2013!!
Kram kram

Mamma C sa...

Blev Så ska det låta som vi såg oxå. Det var himla skoj igår tycker jag.
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Önskarr dig ett Gott nytt år
kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa riktigt bra var det igår! ett Gott Nytt År önskar jag dej Harriet! Tack för att jag får vara din blogg vän ♥ Gunilla

Bitte sa...

Kikar in för att önska dig och de dina ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt 2013! Tack snälla du för alla fina hälsningar hos mig under året :-).

Varma nyårskramar
Bitte

träleksak sa...

Så ska det låta 2012 12 30
Det sämsta så ska det låta som jag hittils har sett.Artister som tror
att dumhet är roligt och kallar sig
komiker har missat något artisterna
som apar efter är ännu värre utan att vara komiker.Programledaren var sämre än vanligt.Ett program i
sveriges television bör inte utestängaicke engelstalande på ett så upprörande sätt.dessa tittare betalar tv avgiften som alla andra