torsdag 6 december 2012

Mycket krångel för att få göra rätt för sig !!!!

Ja vädret var mycket bättre, än vad denna bild visar. Men
rullatorn är inte bra i detta väglag.Ja vi har ju Kassaservice på
vår ort i Tobakshandeln.Där skulle jag kunna taga ut 3 utbetalningar till dödsboet, och betala samtidigt begravnings-
kostnaden, ca 25.000;-. Det fick man inte ,jag gick över till banken
som finns, men vi har ju Nordea så det gick inte heller.
Att inte Folksam har ett bättre system för sådana här utbetalningar.
På dessa blanketter står det uppräknat alla möjliga Coop, Citygross
Kassaservice,firmor jag aldrig hört talas om.Det står oxå att
De bara behöver betala ut högst 2000:-. resten då. Nu åker jag till Norrköping på tisdag,så får jag greja detta. Det bästa har ju varit att de skickat pengarna till mitt konto,eftersom räkningen på
begravningen kom till mig.
I dag fick jag oxå besök av den präst som skötte det hela, med en
Amaryllis och ett vackert kort.Det är ju stora distrikt nu de har att
hålla reda på. Jag ville bjuda på kaffe , men han avböjde han
hade flera grupper han skulle dela ut till.
Tänkte jag skulle skriva något annat, men jag var så besviken
efter alla nej i dag. På Apoteket blev de glada där tog de emot
803:-det gick det på i dag. Men det minskar ju rätt fort och bliver ju humanare priser då. Men mitt hade precis gått ut. Jag klagar inte
jag måste ju ha dessa piller i allafall .Sen två roliga historier,
Färdtjänstcauffören som körde mig till centrum blev så glad
när han fick se mig. Harriet vad roligt att se dig, de skjutsade ju mig varje dag till min gubbe förut.Sen kom han på att det inte
var så roligt, men jag sa, glöm det , det var bra att detta skedde.
Den andra var liknande, en chaufför som kört mig och min gubbe
varje gång när vi åkt till vår dotter. Han är från Somalia och vi har
alltid pratat mycket med varandra.Visst bliver man glad när någon
säger något snällt det är nästan så man tror på tomten igen.
nu är det dags att säga God Natt.

3 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Oj, skrev visst om banken mm på fel inlägg men kl är 00.30 så det kanske är dags att tala med John Blund! //M

Äppelblom sa...

Visst blir det problem när banker läggs ned eller inte har kontanthantering. Men, hör och häpna. Här i samhället öppnades ett nytt bankkontor i oktober efter att vi varit utan bank i 5-6 år. Ibland händer det underverk!
Det är väldigt viktigt med en bank i samhället för att det inte ska avfolkas. Många äldre har flyttat till närmsta stad.
Ha en trevlig helg och varm kram till dig!

Feeling good by H sa...

Hei Hajan!

Takk for hilsen på bloggen min!
Du virker som en dame med mye godt humør til tross for dumme banker, blåst og vinterføre;)
Lenge siden jeg tittet innom bloggen din. Leit å høre at du har blitt enke, men skjønner på det du skriver at mannen din har vært syk lenge.
Ha en fin helg og kos deg med litt godt drikke, sjokolade og en god bok/ film. Og selvfølgelig blogging!
Hanne