onsdag 12 december 2012

På Bröllop 12-12- 2012

Tänk att jag kom på bröllop på morgonkvisten, TV4 hade gjort
en trevlig grej. 12 st Brudpar vigdes i studion i dag och den som
vigde dem var ingen mindre än Mona Sahlin, och för musiken
svarade Robrt Wells. Det är ju inte klokt det gick ju fort,som det gör när det är borglig vigsel. Men så himla fint , och jag gjorde som
man gör på Bröllop, grät massor med tårar. Jag kände ju ingen men
bröllop är bröllop.Nästan alla var brudklädda fina och lite nervösa.
Hörde på Tv att i Norrköping finns det 3 ställen  som de kan vigas i dag. Droppin heter det, Hindersprövning gick att få fort oxå. Egentligen skulle jag berätta om gårdagen,men blev så tagen
av detta. Vi hade ju Lilljul i går,vi 80 åriga kvinnor. Hon som hade
Lilljulen är 83 år,och hade så mysigt hemma med allt,jag tror vi
gamla tycker om att Julpynta.Så hade vi julskinka, Janssons frestelse, rödbetssallad, Risgrynsgröt uppe på det man blev väldigt mätt. Jag hade ju åkt in tidigt jag var först på Nordea och ordnade
allt med begravningen, så nu är äntligen det klart. Sen fick jag skjuts till min väninna av min son. Men jag har inte varit i Norrköping sen 13/12 förra året, så det var en upplevelse. Men det var mycket snö och väldigt rörigt tyckte jag. Jag åkte inte hem förrän kl 17,00 med Färdtjänst, en mycket nöjd gammal dam med
julklapp och allt. Därför ingen blogg i går,men nu har Ni massor att läsa om Ni vill. Nu skall jag baka saffransskorpor, många burkar
kvar att fylla. Morn, morn.    PS glömde vi hade jättegoda köttbullar med på julpartyt DS

9 kommentarer:

Monika sa...

Alltid värdefullt att få träffas och samspråka över en bit mat. Sånt förgyller verkligen tillvaron. En viktig beståndsdel i att göra vardagen meningsfull och fin.

Jag gjorde samma som du. Grät en svätt bara för att det var så vackert.

Baka lugnt! :o)

Stora kramen
Monika

Majberggrens's Värld sa...

Så trevligt det låter detta med Lilljul tillsammans med väninnor som man känt väldigt länge. Tyvärr har jag alla min bästa vänner långt, långt ifrån minst ca 30 mil och vi träffas ju mer och mer sällan, tyvärr. Ikväll blir det spännande med Bonde...nu får vi veta hur det har gått för dem under hösten. //M

Mamma C sa...

Vet du vem som har gått och gifts sig mera idag då. Vi fick veta det av Martin som läst på facebook. Therése och Anders, han frågade om vi visste. Men det gjorde vi inte. Så vi ringde och gratulerad och då sa dom att ingen hade fått veta något. Så det kan du läsa i tidningen i morgon.
Kram på dig

annika sa...

Kul dag att gifta sig på :). Jag hade på storbildsskärmen i klassrummet så hade vi en stor digital klocka på. Barnen började att räkna ner till 12.12.12 så hoppade vi lite och tjoade...sen gick de på rast. Vanligtvis går vi på rast 12.10 men idag var det annorlunda. Nu kommer barnen att minnas vad de gjorde 12.12.12 kl 12.12.12 :)


Kan tänka mig att det smakade bra med julbord och snck med kompisarna.
Kram

Anonym sa...

Önskar jag får ha det så också när jag blir 80. Tjattra med mina kompisar och äta köttbullar. Nu måste jag kolla lite på tv play för att titta på brudparen. Ha det gott i morgon på lucia. Vi lussade idag för de gamla, de var så glada för det. I morgon blir det för föräldrarna. Kram Ann

Viola sa...

Låter som du hade en toppendag igår :) och antar att du avslutade kvällen med bönderna...dom kommer jag att sakna, ha en fin dag i kylan..kram VIOLA

Madame Edith sa...

Åh, jag missade det igår. Får kolla på tv4 play :)

Önskar dig en fin Lucisdag. Kram/M

Rigmor sa...

Trevligt med Lilljul!! Men visst är det rörigt i alla städer så här års...begriper inte vart allt folk kommer ifrån och fyller gator och torg...
Missade alla bröllop igår på tv:n, annars hade jag säkert gjort som du...suttit där med både en och två tårar i ögonvrån...det är ju så romantiskt!! Även om jag själv kanske inte skulle välja att göra det så offentligt som i rutan...
Skönt att vi lagt allt julstädande bakom oss....jag riktigt kände hur det var förr när jag läste din kommentar hos mej...
Ha en bra dag i kylan!!
Kram kram

Anonym sa...

Trevligt att ni tittade på bröllopet..jag är en av paren som gifte mig i tv då.