söndag 23 december 2012

Nu är det Jul igen , hoppas på en bra sådan för alla

Så här disigt och grått var det i morse, men vem brydde sig om det.
Jag myste med min skinkmacka och en kopp kaffe,såg på Minnenas
Television, underbar kör med en ung Loa Falkman och Margareta
Krook som läste ett evangelium. Klockan var ju inte åtta,sådan tur
man har ibland. Det var ju så härlig avslutning igår, på både
Gäster med gester och Dowton Abbey
Lill Babs 74 år och jättepigg, hos Rickars Ohlsson,sen hos adeln
Äntligen blev det lite drag i händelserna, och nu vet vi att
det kan bliva tillökning.Katoliker och Protestanter kan umgås som folk.Gammel gumman både ställer till det,men ordnar till det mesta
Det gäller att hänga med,man kan inte slumra till då är allt kört.
Tack gode gud för nya avsnitt som de spelar in,superbra är detta.

När klockan var tio, ringde sonen och frågade om jag hade lust att
följa med, vart då frågade jag. Han ville åka till Minneslunden
och sätta ett par ljus,det är klart jag ville. så klockan elva ,åkte vi dit.Ja vi sade God Jul och lite annat prat. Min gubbe älskade julen
så den har vi alltid firat ordentligt. Det kändes så skönt inom mig
att jag kom dit. Jag tordes nästan inte fråga om vi kunde äta lunch
tillsammans,man vill ju inte tränga sig på. Så vi åt rester ,stekt
potatis, korv ett var sitt ägg, knäckemacka och ett var sitt glas öl.
Trevlig stund tyckte jag, han åkte hem igen vid ett tiden.
Nu skall kaffepannan på här så jag vaknar till lite.
I morgon är det Julafton, så härligt då traffas vi igen, och byter klappar. Då måste kameran med, för det brukar vara så vackert
hos dotra och mågen.Denna bild med ljuset säger så mycket.
Den har jag fått lov att taga från en annan bloggerska, tack för den.

11 kommentarer:

  1. Så trevlig dag det blev för dig.Här har vi hållt på och donat sedan i morse. Nu är det skinkan som ska in i ugnen efter revbenspjällen blivit klara. Vi sysns i morgon.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en riktigt god jul tillsammans med dem du tycker om.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Tack fina Harriet för kommentaren...jo jag hitt på själv ibland mina ordspråk serru..GO JUL på dej...Gunilla

    SvaraRadera
  4. Takk for alle hyggelige hilsninger fra deg. Jeg er nå sammen med min familie nede i Trondheim, og skal feire julen i sammen med min mann mine barn/barnebarn/svigerbarn. Jeg ønsker deg
    og dine kjære
    ei vakker jul!
    Stor juleklem fra Gry :)

    SvaraRadera
  5. Låter som du haft en fin dag. Ville kika in och önska dig en riktigt God Jul, hoppas den blir så bra som den bara kan bli!
    Kram från Bella

    SvaraRadera
  6. Tack för julhälsningen! :-)

    Önskar dig och de dina en riktigt underbar och God Jul! Det låter som att ni kommer att få en fin julafton tillsammans.

    Varma julkramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. Vilken fin dag Du fick. Jag beklagar sorgen så här efteråt, tyvärr har det gått mig förbi. Er relation verkade vara något alldeles speciellt, det är så underbart att läsa om.
    Nu önskar jag Dig en riktigt Skön JUL tillsammans med dina barn och barnbarn. Vilken lycka att dom har Dig, goa Du.

    Varma julkramar från lisamaja

    SvaraRadera
  8. Du har en jättefin son och jag vet att du aldrig tränger dig på när det gäller honom.

    Hoppas ni har en mysig jul afton. Jag tog oss hit till Bollebygd alldeles själv. Körandes de 100 milen. I allt slags väder. Men de sista milen började det snöa, men då hade jag ingen bil efter mig så då bromsade jag så mycket jag ville, och fram kom vi. Och alldeles vitt har vi. Nu väntar vi på tomten. Kram på dig. Ann

    SvaraRadera
  9. Så fint inlägg! Du verkar ha en underbar son men det får man ju inte "bara sådär"....det beror ju på dig också. Kram

    SvaraRadera
  10. Låter så mysigt när du skriver om kaffet. Kram Maria

    SvaraRadera