lördag 22 december 2012

Minnen från förr dyker upp, och mycket annat med


              Julgranen från mina barnaår
          tindrande för mig den ännu står
          dess gotter och glitter i drömmen jag ser
           en sådan julgran det finns inte mer
           Tigande står jag vid mammas hand
           blickade in i ett sagoland
           som jag bara fann, när julljusen brann
           i granen från barndomens år

En underbar gammal stenkaka med Harry Brandelius som sjöng den. Det var i början på 40 talet,och vi hade en gammal vevgrammofon. Vi lärde oss den och sjöng den tillsammans.
Jag har sjungit den för mina barn,men det är nog ingen som kommer ihåg. Ja i dag har vi varit här,vi skulle ju fixa papper
efter sen min make dog.Jag lovade ju att skicka med lite bilder
från vår Lilljul i juntan. Här har vi glöggbordet först, jätte mysigt.
Fast min kompis har fyllt 82 finns det både docka och Tomte.
Jättefin Julskinka och god, mums filibabba.Köttbullar+ Jansson.
Här säger nog den lilla Björnen till Tomten,det var ett jäkla fotograferande i dag här.Ja det skall väl visas på någon anna blogg.
Mamma C eller så.


De som sitter bredvid granen här heter,Stålfarmor och Stålfarfar.
Dem har vi fått av ett barnbarn, jättegulligt.Tomtefar ovanför
håller vakt på balkongen, han har lov till det.I dag blev det gåvor
från de som var här.
En fin Azalea (hoppas jag klarar den), en burk hembakta Brysselkex  från en god vän ,nybakta goda bullar från mamma C
En  Orkidee av en god vän till min make. Så det blev lite jul liksom.
Hoppas alla var nöjda,jag skall gå och lägga mig ett litet tag nu.
Mamma C diskade allt och jag torkade, så nu är allt klart
I kväll är det mycket bra för mig gammal Tv.nörd som jag är.

4 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Så fint och hemtrevligt du har det med alla tomtar mm. Den visan av Harry B har jag aldrig hört men jag förstår att den väcker minnen. Ha en trevlig tv kväll senare. //M

Gunillasljusglimtar sa...

Åh nostalgi för dej då Hajan! Vilka fina tomtar du visar o det andra med! Hoppas du får en fin jul trots allt..Kram Gunilla ♥

Mamma C sa...

Tack för idag och allt gott du bjöd på. Hoppas du känner dig bättre i ryggen nu efter att du fått vilat ett tag. Jag gjorde kola och mozartskulor + fixade till ett megahjärta som hänger vid entrén med en ljusslinga i.
Puss och kram

samson sa...

Vad Jul fint du har
TV nördar är vi nog allihopa
GOD JUL
maggan