torsdag 27 december 2012

Långtråkigt, men man gör så gott man kan

Som Ni vet var ju jag alla förmiddagar hos min make, och sen han
gick bort, har jag plötsligt så mycket tid över. Jag bliver sysslolös
på något vis,kommer mig inte för med något.
Jo i dag hittade jag ett program som hette Mette Marit. Det var mycket intressant,en del hade man hört förut, men nu var det många andra som talade om alla skriverier om henne  när det blev
känt att hon var Kronprinsens flickvän.Dessutom hade hon en son,
det var underbart att höra kung Harald säga,lika vacker som hon är
på utsidan,år hon oxå på insidan. Men hon berättade själv att hon
liksom hade provat på det mesta. Nu är det fortsättning på det
programmet i morgon.Jag brukar inte titta så tidigt på TV,om det inte är något speciellt kungabröllop eller begravningar.
På kvällen nu har jag sett Min stora dag, den historien startade
år 2000,med prinsessan Madeleine som beskyddarinna för den.
Det var bra uppträdande,med Danne, Lindgren, och Erik Saade var
exakt lika,samma danssteg, nästan samma låtar. Jill Jhonsson är
ju oxå mycket duktig. Det var ju barnen som hade önskat dessa
artister, så vad gnäller jag om. Martin Timell höll ihop det hela,
och det gjorde han som vanligt bra.Martin manade på att det skulle bliva en jätteapplåd,för alla dessa sjukas syskon,för de kommer lite
i skymundan sade han.Vi fick också se, alla gemensamma resor
de kan göra med sina anhöriga , tack vare Min stora dags stiftelse.
I morgon får jag väl taga fram snabeldraken och köra ett tag , så
jag inte får dåliga vanor här hemma.
Sneglade redan i dag på lite julpynt som kan tagas bort till Nyåret.
Såg att Wiolan tagit fram påsk-saker redan. Ha en bra dag alla.




3 kommentarer:

  1. Det var synd att jag missade programmet om Mette, tycker hon verkar var en bra människa fin blivande drottning. Trevligt att du fick en fin julafton.
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att det kan bli lite långa dagar nu när pappa har gått bort. Här hemma blev det ingen tv alls. Vi kom inte hem förens efter sju. Gubben min jobbar ju länge ibland.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill tacka dig för dina fina kommentarer efter min morfars bortgång.
    Vissa dagar så känns det som att det inte är verkligt och sen kommer det över oss igen.

    Jag förstår att det har blivit tomt för dig. Att det blir svårt att ta sig för med något.

    Jag tycker om Min stora dag.
    Det är viktigt!
    Stor kram Hannis

    SvaraRadera