lördag 8 december 2012

Jobbig Lördags-start , men helt OK ändå

Jag blev inte ett dugg snopen, det är klart att Du vann X-Faktor.
Jag var upp jättetidigt i morse, runt 03.00 ,skrev ett par kommentarer på bloggar. Kollade och fick se att Du vann. Men sen gjorde jag något dumt gick och lade mig igen, och sov tills
nästan 08.00 Det är förmiddag för mig, allt blev fel jag kom inte igång. Sådan är jag tyvärr.
I dag eljest har det varit en bra dag,i morgon bliver det ännu bättre. Då kommer dotter min på besök har beställt smörgås
och kaffe. Hon vill inte ha middag här, skulle göra något annat då.
Tills sonen kommer har jag stekt Strömingsflundra och kokt
jättegott Potatsmos . Det får vi värma i mikron det går så bra nån
gång.Snart nu skall jag se Adventskalendern, 82 år och älskar det.
Vad de bråkar om allt, nu är det programmet anmält också.
Alla gnällspikar har Ni ingen fantasi det är ju sagor. Inte får man säga negerboll, inte får man sjunga i kyrkan eller be någon bön.
Får man säga dammsugare om kakorna, eller blir man åtalad
för förtal då från något Elbolag. Att ingen klagat på Robins som
är väldigt nära, skit ibland tycker jag. Ibland väldigt plump menar
jag men det är kanske bara jag då som gnäller. sen äntligen
kvällens höjdpunkt Downton Abbey, där rör det nog till sig.
Det kan ju hända vad som helst, men det bästa är ju att de redan är igång med Season 4, det lovar gott. Jag skriver innan programmen
börjar, för det bliver sent i kväll.Är det något får jag oja mig i
morgon, eller hur.Hej på ett par timmar då.

8 kommentarer:

  1. Nu är jag klar för dagen här hemma. Jag har bakat bröd, lussebullar, fixat pannbiff med potatismos till gubben och grabben. Jo jag åt oxå såklart. Sedan har jag tvättat och testat att göra två sorters glögg. Sist blev det en sväng med snabeldraken och en blöt dans med långborsten. Tjingeling vi syns i morgon. Kanske har gubben med mig. Men det märker du när jag kommer.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ha en fin dag med de dina i morgon. Själv ska jag gå i kyrkan. Nea är på läger i församlingshemmet och ska gå till kyrkan o hon ville ha med mamma. Sen ska vi äta soppa i församlingshemmet.Det blir nog mysigt. Idag har vi städat och. jag har målat i mitt skåp, det blir så fint. Behöver ju inte överdriva städandet för vi åker neröver till jul. Ska bli roligt att se dem igen. Jag har ju fått ett nytt syskonbarnbarn. Då kan man gosa lite. Kram på dig. Ann

    SvaraRadera
  4. Oj! Jag som är nattuggla och lägger mig inte förrän mellan 24-01...och stiger i bästa fall upp när du tycker det är fm. Tänk så olika vanor vi har....och ändå är hela arbetsmarknaden (kanske måste vara så) inrättade efter 8-17 för de allra flesta, gamla löpandebands-upplägget från industrialismens början. Tur att jag är pensionär numera....//M

    SvaraRadera
  5. Hej! Nu var det ett tag sen jag var här. Jag har läst dina inlägg och sett att din käre make har somnat in för gott. Måste vara en stor förlust då man levt tillsammans under så många år. Tur att du har dina barn och barnbarn. Hoppas att ni har en fin dag tillsammans i dag.

    Jag har gjort en ny blogg så om du trycker där,i bloggen, det står annikas ditten & datten så kommer du dit.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ojoj, jag önskar att jag kunde ta mig upp runt 08.00 men det är stört omöjligt..
    Efter 20 år av nattarbete så tar det sin tid att vända dygnet..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Ja...jag håller då med dej...det ska anmälas och ha sej för allt. Senast är de där stackars pepparkaksgubbarna som helt plötsligt blivit rasistiska...bakverk har väl inget med rasism att göra??!! Arma barn som växer upp...inga skolavslutningar får de vara med om, att hissa flaggan är ju otänkbart, negerbollar får dom inte äta, och nu inga pepparkaksgubbar i luciatåget...suck.
    Men jag önskar dej i alla fall en skön avslutning på andra advent!!
    Kram kram

    SvaraRadera