söndag 2 december 2012

Jättenöjd med Lördagen och Söndagen med

God fortsättning på Er,i går körde jag med bilder från Google i dag
är det mina egna.Detta är i min hall,Stålfarmor och Stålfarfar sitter i den lilla dockgungstolen på byrån.De fick vi min make och jag av
Martina vårt barnbarn,när vi låg båda två på¨ett korttids-boende.Hon tyckte vi hade haft sådan otur med allt 2009 ,så då fick vi dessa.Den andra bilden är från mitt lilla fönster i köket, små saker som följt oss i hela livet,nja i 24 år i allafall. Barnbarnen har
gjort dem under julpynts dagar.det är enögda tomtar, och tomtegömman.Dessa barn som sjunger julsånger hoppas vi,
De är så söta. Martina gick runt och fotade i dag. Jag har alltid haft
kameran på Auto,det skall man inte ha,sade hon då syns ju inte de
levande ljusen.Vad skönt när en 17 åring lär ut något.Ute på
balkongen sitter en av våra kära hustomtar på soffkarmen,han har lykta och allt med sig.Vi har 2 stora pälsklädda, en gubbe och en gumma så fina, De köpte vi en sommar på semester i Arvidsjaur
De har varit hos min gubbe i 3 år på Äldrecentrat,men skall få komma fram här med.Här sitter en kompis som jag köpte på
Blomsterland i Norrköping,den tycker jag är fulsöt,eller hur? som
avslutning på denna Adventskalender, är på Granriset som sonen
fixat. Jag hade köpt Lingon och Flugsvampar, som skulle sitta i
alldeles för snålt tilltaget tyckte han. Han hade rätt så jag skall köpa
ett par knippor till.Jaa nu vet Ni hur jag har det, skönt att vara så
klar, får väl flytta på det när man skall städa.
Nu får det vara bra från mig,hoppas Ni oxå haft det bra.
Nu väntar bädden.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte gulliga. Precis som ni. Ann

Gry Karlsen sa...

Så fint du har pyntet!
Du har kjøpt nisser i Arvidsjaur,
der har jeg vært mange ganger, det er bare 4 timers kjøring fra der jeg bor.
Så trist med din kjære mann!
Jeg hadde ikke sett det, har hatt det så travelt og vært bortreist i den perioden. Du har heldigvis mange gode minner i ditt hjerte. Sender deg en stor varm klem!

samson sa...

Vad fint du har pyntat
en såndär gullig gungstol med en söt liten nalle har jag åxå
ha en fortsatt fin Advent
maggan

Majberggrens's Värld sa...

Tack för dina ord hos mig och så känner jag också....dvs jag blir glad när jag läser din blogg!Vet inte om du skrivit om det tidigare men jag undrar lite över om du yrkesarbetat, vad gjorde du då?
Såå fint och hemtrevligt du pyntat. Jag har inte så mycket pynt men ett Tomteland ska jag fixa till idag...kom ju av mig när så mycket tid gick åt att leta efter kartonger.
Vi har ca 2 cm snö idag, vackert!
//M

Lilla Kullan sa...

Du är gullig du som kommer in till mig och skriver lite.:-)
Stor kram till dig.:-) Stina

Mamma C sa...

Så fint du fixat till det hos dig. Riktogt julmys i varenda hörn. Här har inte en tomte kommit fram ännu.
Kramis

Bella sa...

Kameror kan vara kluriga med alla sina inställningar, jag har haft min kamera i 5 år och det är inte förrän nu som jag verkligen har lärt mig hur den fungerar. Vad fint och mysigt du har det inne! Och vilken härlig header, blev glad av den!

Önskar dig en fin vecka!
Bella