tisdag 4 december 2012

Ja nu har vi vinter Hurra , Hurra

 Ja så här ser det ut från mitt fönster, det är almanacksbladet från November. Mun och Fotmålarnas bilder.Jätte bra bild den är målad
med konstnärens fot.Och så här är det på riktigt, taget för 2 timmar sen ute vid Östgötbanan. Det är det jag säger, de talar om att vi är
de enda som använder ordet lagom. Men kan någon tala om varför
aldrig vädret kan vara lagom. Jaa, jag vet att det är mycket värre
på andra håll i världen. Det ser vi dagligen på våra TV apparater,
och det bästa av allt vi har mat, vi har vatten.Vi ser fram emot
en stor helg. Som vi skall göra det bästa av, man får ju inget tillbaka men , man måste ju leva i alla fall. Och tänka på våra
barn och barnbarn, så de får en jul de önskar. När man har Ide-torka
får detta duga , har inte sett på TV i kväll. Men nu skall jag gå
in och sätta mig lite skönt ett tag,utan datan.
 

9 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg lite på tv-play, men det började att hacka och strula så jag stängde av. Blev ett litet jularrangemang istället ute i hallen. Slog in en massa tomma burkar till små paket i en gammal låda. Ska se om jag får till ett litet kort.
Puss

Majberggrens's Värld sa...

Jag köper samma kalender som du och är förundrad varje gång över hur fina bilder de kan måla med mun/fot....
Här har det varit fotboll, Zlatans lag, hela kvällen. Jag tittar med ena ögat och bloggar, kollar runt lite och spelar Wordfeud på mobilen. Det är gamla Alfapet ....gillar det och de sätter lite fart på de små grå....
Natti! //M

Tina sa...

Hej där, vilken rolig header du gjort! Är det du där på bilden?

kramkram

samson sa...

Jag kollade som vanligt på ett av mina favoritprogram "Äntligen hemma"samtidigt som jag skrev inlägg och kommentarer i bloggen
varma kramar
maggan

Rigmor sa...

Jo men visst har vi det bra...och det ska man nog tänka lite oftare på...även om jag nyss svor ve och förbannelse över all snö, när jag skottade fram bilen. Får säkert göra om det en gång till innan jag kan ta mej till jobbet sen på eftermiddagen, men som tur är har jag glömt det när våren kommer...Men lagom...ja det vet jag inte om jag tycker det är, med all snö som kommer...
Ha en bra dag!!
Kram kram

bakom berget sa...

Vilken snygg Header du har fixat till!
Vet du....jag håller nog med din dotter. Vänta till i morgon :o)

Kram från Åsa.

Mys och hemtrevnad sa...

hej! vad kul att du lämnade ett spår hos mig, det gjorde mig glad. Här har det med snöat, men själva kaoset har försvunnit och nu så är det vitt och vackert ute...vi har det fantastiskt bra i sverige, åtminstone de allra flesta av oss fast vi glömmer det ibland när i-landsproblemen hopar sig...Bra beslut att gå ut när snöovädret bedarrat...kramis semlan

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Håller med Tina !
och dig ! ;)

Ha en fin fortsättnig på veckan!

Kram

Anonym sa...

hihi , tack ;)) Ja betygsystemet är inte lätt , förstår dig !
Ha en bra onsdags kväll!
/Wilma


http://gunillasljusglimtar.blogspot.se/