måndag 3 december 2012

Iskallt -16 , -14,7 , -13,5 Istiden tillbaka

Jaa, håller det på så här så kommer vi nog att möta en liten vit Nalle. Nej jag skojar men det gjorde inte den , som talade om hur
mycket kallare vi har fått.Men jag gillar vintern i allafall, den första årstiden som stämmer i år . Men klär man sig efter väderprognosen
så är det friskt och härligt. I dag har De hämtat min mans alla kläder, det kändes lite sorgset, Jaha då var det slut då , var det inte mer än lite kläder ? Jo nu är jag dum, vi har massor med underbara minnen från våra bra tider. Men det sitter en tagg som jag inte kan
förklara. När de åkte hem satte jag mig för att se på Tv, det var ju
först Pengarna på bordet. De gulliga systrarna fick inga pengar med
sig tyvärr.Jag tyckte de var så bra förra veckan, men så är det.
Behållningen i kväll blev som vanligt programmet från TV4as
SOS barnbyar. Vilka öden och vilket bra gäng de fått tillsammans
De måste få en eloge för sitt arbete där, så varma och goa tyvärr är
inte Lisa med på bilden här.Det har varit en omtumlande eftermiddag och kväll,hoppas man kan somna ett litet tag ändå.
I morgon börjar skorpbakningen, eller är det för tidigt?
Vi får väl prova sade han som inget visste,natti,natti

4 kommentarer:

  1. Hej på sej därborta!
    Tack för titten hos mej och för att du ser till att mina "fiskar" får mat!

    Ja du, nu har vi väl fått vinter så vi tiger!:) Jisses, som det har snöat hela dan! Börjar redan gräma mej för imorron när jag måste in till stan!

    Ser att du har pyntat så fint! Vilken härlig stämning du har hos dej - det ser riktigt juligt ut!
    Ha det gott bland snödrivorna!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag gnäller inte om vädret så mycket. Men idag var jag evigt tacksam för att jag skulle bli skjutsad av gubben. Både till och från jobbet. Men i morgon blir det cykeln igen. Nu ska jag beställa lite julpyssel som jag hoppas kommer till nästa vecka. För då ska jag pyssla med barnbarnen. Ha en fin kväll.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Hejsan kul att du vill vara med i
    min utlottning
    idag har vi fått snö så det får duga

    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Dottern din är tuff som cyklar i sånt väder. Du har väl hjälm C?
    Förstår om du är sorgsen denna dagen, men som du skriver, du har dina minnnen. Det är gott det också. Kram på dig. Ann

    SvaraRadera