lördag 1 december 2012

Inte bliver man klokare med åren,nej bara tokigare

Oh vad vackert det är ute,snön ligger kvar på grannens stugtak, och
grenarna är klädda med snö de med.I dag har jag jobbat som sjutton
På lampan över köksbordet är det inga Prismor längre,där hänger små tomtegummor istället. Sen hittade jag jättesöta änglar som mitt
ena barnbarn gjort.De är gjorda av makaroner,det måste vara 10 år sen jag fick dem. Allt på kryddhyllan är utbytt, diskat och nedplockat ,där är tomtegubbar och gummor som fått deras plats.
(sen skall skiten upp igen) visst är man rolig.
I natt har mina Hyacinter på balkongen fått sig en lite knäpp. Jag tror att det varit för kallt,för de slokade, men nu ser De lite bättre ut.Därute sitte två stora tomtar och ser ut att trivas, En i soffan och
en i en fotölj.I morgon när min son och barnbarn kommer, har han
granris med sig det bliver toppen.Att jag inte skriver om något
TV program i kväll, beror på att Nu skall jag ha mitt eget lilla SPA
när ingen är här eller skall komma.Glömde berätta att på Hallbyrån
har jag vår lilla Adventsgran som lyser så fint( bilden är lånad )
När jag tittar ut lyser det nästan i varje fönster,kan konstatera att
fönsterstjärnorna kommit tillbaka.Så Maj Berggren du kan vara
glad som gjorde så snygga själv,jätteduktigt. När vi gifte oss på
50 talet hade alla det i sina fönster.
Nu ser jag fram emot en härlig kväll på SVt ett. Downton Abbey
kommer ju. Ha en trevlig kväll och njut av första Advent,
jag med tycker det är roligt,det trodde jag aldrig.

Simone sa några sanningens ord.
Man drager inte ut tänderna på de gamla,
de trillar ut av sig självt

7 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Önskar dig en trevlig adventshelg. Om du tittat in hos mig förstår du att det är lite stressigt hos oss fortfarande....vi har INTE hittat dem ännu men nu letar vi inte mer för idag. Det fungerar ju faktiskt ändå!
//M

Äppelblom sa...

En lite sen kvällshälsning!
Hoppas du får en mysig 1:a advent!
Kram

Anonym sa...

Imorgon, oj då idag är det skyltsöndag. Då ska vi börja med att gå och fika på Missionskyrkan,svärfar är ju med där nu. Så för att få träffa honom får vi nog gå dit. Sedan ska Nea gå i kortege med VIK som fyller 50 år tror jag det var. Sedan ska vi titta på allt fint och så handlar vi väl nått. Några kakor av barnen som säljer och ska åka på klassresor. Ja visst ja, först ska vi ju plugga religion, judendom. Det är fullt upp. Ha en mysig 1 advent och hälsa sonen. Kram Ann

Rigmor sa...

Åhhh...det är ju så vackert nu...om det inte vore så förbaskat kallt!! Min kropp gillar det inte...Tur man har en kamin i sovrummet...
Visst är det mycket pyssel så här inför julen, det ska dammas och torkas överallt, har allt varit sugen på en kristallkrona...men när jag inte gillar att putsa fönster så är det nog inte roligare med prismor...Kan dock tänka mej att det är vackert med alla tomtegummor och änglar som dansar runt där nu istället!!
Ha en fortsatt skön första advent, och hoppas att hyacinten klarade sej!!
Kram kram

Mamma C sa...

Nu är huset tomt igen, för denna gång. Nu har de två små småttingarna åkt hem till sitt. Jag ska röja lite i köket sedan sätta mig vid tv:n. Inte många tomtar här i huset ännu. Men det ska bli under veckan. Ha en skön sönfagskväll, min fina mammi

Mamma C sa...

Menar söndagskväll, men det förstår du väl :)

samson sa...

Vi har lite snö inte så mycket att vi måste skotta
tittade på reprisen av Downton Abbey nu idag (var på julbord med mina föredetta arbetskamrater igårkväll)kändes lite extra jobbigt att se programmet då jag råkade ut för just sånna kramper när jag födde min första dotter,man kan ju vara glad för att läkarna lärt sej hur man ska häva dessa kramper idag
ha det så bra i allt ditt pysslande
kram maggan