lördag 15 december 2012

Försvinner vårt fina Julväder nu ? det vill vi ej

Jag tror inte det är sant, när jag låg och vilade efter min middag i dag. Hörde jag något, trodde det var en fågel som pickade på min fösterruta,nej då det regnade. Jag hade ju varit nere i samhället och
handlat, fick gå och pulsa i snön med rullatorn det var inte lätt. Vi
hade halv storm med, men jag säger som "dotra-min" är man bara rätt klädd är det inga problem.Det kändes riktigt friskt och skönt.
Hur f--n kan det regna nu då, kollade vi har inga minusgrader
längre. Visst är väl vårt väder nyckfullt. Nu tänker jag bara på
hur det skall bli nu då,de talade om halt väglag och varnade för det.
Det var ju så ljust och härligt med all snö. Härligt var det på TV i kväll oxå, Gäster med gester det är skönt att få skratta, och De
bliver duktigare och säkrare för varje gång. I kväll var Elisabeth
Höglund och Lars Kroner med , och de gjorde bra ifrån sig.
Det sista ikväll var ju det underbara Downton Abbey, det är bara
ett program kvar före uppehållet, men jag läste de håller redan på
och spelar in season 4. I kväll var det dop av den lilla tösen som döptes som den katolik hon är. Så det var förr när jag gick i skolan
hade jag en skolkamrat som var katolik, hon var inte med på vår
morgonbön. Jag var med henne flera gånger till den Katolska kyrkan på skolgatan i Norrköping. Jag tyckte det var lite spännande
en gång busade vi lite, då sopade 2 st efter oss når vi gick däifrån,
nunnor eller vad det var för något. Vilka minnen det dyker upp. så
himla länge sen. Den flickan var jättebussig men vi fick inte leka
tillsammans, jag var ett arbetarbarn och de var väldigt rika.Vi hade bara ett rum och kök, och jisses vad rum de hade.Men vi lekte
mycket bra, men det var ju en annan sak. Det är konstigt att
tänka på , det kanske har blivit lite bättre i allafall på den fronten.
natti,natti klockan är nu 23.30

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!
Tack för dina gulliga kommentarer, jag hinner inte alltid besöka dej, men nu har jag en lite tid över och då kikar jag in och läser på din mysiga blogg hoppas snön inte försvinner till Jul, det är så fint nu,
Down Town Abbey tillhör en av mina absoluta favoriter, sitter som klistrad framför dumburken.
Fniss!
Önskar dej en fin 3 advent

Kramar Kathrine

Anonym sa...

Här blev det inget tv-tittande alls igår. Pysslade, var ute och sedan badade vi tunna. Nu är det julgodis som står för dagens aktivitet.
Puss och kram nu ska vi äta frukost för julkalendern är slut nu.

Tina sa...

Jag satt som klistrad framför Downton Abbey, älskar den serien. Tittar väldigt lite på tv annars, bara nyheter och få serier. Det går ju inte att sitta och titta på sådant som inte intresserar, he he...

kram till tredje advent