fredag 14 december 2012

En jobbig men härlig fredag ändå, så kan det vara

Hejsan mina bloggvänner, vad har jag gjort som var så jobbigt då?
Nej så farligt var det inte,men jag var nere i tvättstugan kl 07.00 i
morse.Tvättade 4 maskiner,2 vittvätt och 2 kulört. Badrumsmattor,
gardiner som var noga med.Ni vet det går så bra,jag kan nog ta lite till osv. Men så skall det ju manglas( ja manglar alla trosor) de
tycker inte jag är klok,mina väninnor alltså. Men jag tycker de får båttre plats i min byrålåda,visst det är larvigt
 men sån är jag.När jag hållit på så här ett tag,så märker jag att jag har en rygg, som inte mår så bra.
Men får man bara räta ut sig på sängen 15 min,så kan man köra igång igen.Ja allt var klart 12.30, då var jag hungrig.Då ugnstekte jag en stor bit Falukorv,mycket lök, äpple, ost och Tomatpure.
När det är klart slänger jag över lite matlagningsgrädde. Mums
säger jag med ett par kokta potatisartill, nej jag talar inte med potatisen
men gott är det. Kvällen var svår i kväll på Tv, ville se Diggiloo
 
men så ville jag följa På Spåret med., så varje gång det var reklam
på 4an slog jag över på ettan.Att man skall vara en sådan
TV-nörd. Alla på Diggiloo  är ju så proffsiga, det tager ju en hel sommar för dem som är med.Hohoa segrade denna gång över
Tommy Engstrand och Lidbom på Spåret.
Nicklas Strömstedt får förlåta,det bliver repris på honom-
Nu skall jag gå och lägga mig,på söndag kommer Ernst
och hittar på lite till jul. Nu skall jag se om jag hittar sängen.

5 kommentarer:

samson sa...

jag gjorde precis som du i gårkväll
växlade mellan programmen fast jag såg slutet på Tack för musiken
ungstekt falukorv tycker jag inte om vet inte varför för jag gillar den skivad och stek till mackaroner
oj vad duktigt att mangla,jag stryker nästan aldrig heller nått bara typ nån duk och gradiner
ha det så bra
maggan

Rigmor sa...

Godmorgon!! Å nu får vi hoppas att du ska hålla dej inomhus idag...för vädret är då inte nådigt!!Inte ens kattdamerna går ut, inte ägnar vädret en blick genom fönstret utan snusar gott vidare i min säng...
Här var det en lugn fredagskväll efter jobbet, och skjutsande på gubbar hit och dit...så det blev Diggiloo mellan varven. Jag tycker ju Lasse Holm är helt underbar, och inte helt fel att vila ögonen heller på, för en i min ålder...
Ha en fin lördag, och ska du ut, ta det försiktigt och broddarna på!!
Kram kram

Gunillasljusglimtar sa...

Guud så söt du är! Älsar att mangla men kan inte nu för nu har vi inte plats för mangel:((..Jag tycker om dej så mycket för du är lik min goa mamma som är en ängel...En riktig krutgumma!! Ikväll bjur gubben mej på en go drink o lagar mat,efter allt jag gjort för han,hihihi...Kramis Gunilla.Japp jag är lite ringrostig också du :))

Rosa i huset i vitt sa...

Ha en bra advent
kram Rosa

Majberggrens's Värld sa...

Hoppa mellan program gillar inte jag alls men Hans brukar göra det...så jag ser till att ha kontroll över "makten" så kallar vi fjärrkontrollen.
Sen det där med tvättstuga....antar att du är morgonpigg...skulle inte kunna drömma om att ha tvätttid kl 7 och att mangla kan jag inte stava till ens. Men som tur är får vi vara olika bara vi gör det vi vill och inte för att vi styrs av några Måsten...men det tror jag inte du gör om jag har förstått det hela rätt.
Trevlig helg! //M