söndag 16 december 2012

Det doftar Jul, saffran och hyacinter har fixat till det

Välkommen Ernst i min ruta, härligt som vanligt. Jag skulle gärna
velat vara med till Mårbacka Julmarknad. Verkade trivsamt och
massor med saker. Tyvärr somnade jag en liten stund i början av
programmet.Jag kanske somnade under reklamen.,får kolla på
TV4 play. Kraftstationen är ju jättefin, men jag skulle inte vilja bo
där. Men jag tycker om att kolla, säkert flera  som skulle vilja
flytta dit. Vad man ändrar sig om saker och ting, tänk bara för 4-5 år sen ,då var det ju tvunget med att koka knäck. Knäcken var ju
spännande, är den lagom seg,eller är den för lös. Vad man har bränt sig när man skulle fylla knäckformarna. Nu har jag blivit lite
bortskämd med Mamma C som gör sådant fin Julgodis, får ju alltid
smaka där.I dag har jag gjort en sats Saffransskorpor till, och så
har jag gjort Värmlands kakor med havregryn och russin. Jag har
nog redan ätit 5 st, de smälter ju i munnen på en gång.
Ja i morgon skall jag till frissan och klippa mig,det skall bliva skönt.För precis som på bilden här ser det ut om morgnarna när
jag vaknar,och sitter framför spegeln.
Vilken tur att jag har Färdtjänst eljest kunde jag inte komma till henne. Har försökt att kolla allt Ni skriver på Era bloggar, förlåt
om jag missat någon.Jag tycker Ni är så duktiga, och vilka fina bilder Ni tager med era kameror. Nu börjar vi på en ny vecka,
och snart är Julen här.Kram till Er alla

11 kommentarer:

  1. Jag missade Ernst för vi tittade på en film på en betalkanal. Kanske ska jag titta på playtv....inte dumt med eftersändning. Jag ska till frissan på torsdag och jag skulle vara glad om jag var så "snygg" som hon på bilden. Förskräcklig ser jag ut!!
    Värmlandskakor låter gott. Gillar havre och russin! Finns receptet på nätet tror du? //M

    SvaraRadera
  2. Har inte sett ett pogram på tv-apparaten. Jo på play såg vi På spåret nu när barnen sa hej å och åkte hem. Ja vi gjorde 4 olika godisar idag Julia och jag. Några bitar blev kvar efter att hon delat upp i sina paket som hon gjorde.
    Nu är det natta här och kudden ropar.
    Vi hörs på tele i morgon
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dej!

    Jag satt också bänkad vid Jul med Ernst. Jag älskar det programmet. Det har blivit lite av en jultradition att följa det.

    Hos oss kokas det traditionsenligt alltid knäck till julen. Men det är inte jag, utan min goa gubbe som gör det. Han är en riktig Knäck Kung :o)

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Missade Ernst eftersom vi passade våra små tvillingar istället. Får kolla på datorn istället.
    Varm kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Han är helt suverän Ernst ..så fint och så enkla saker han gör
    ha en bra vecka
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Ja Ernst vill man inte missa :)
    Njut av veckan före jul!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Jadu Ernst gillar jag men min gubbe är nog avis på honom!ihihhi...hoppas du fick flätor hos frissan,hahaha...Kram på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej igen Hajan,kommer ej ihåg ditt namn:) Kolla in på min blogg är du så snäll...Kramelikram ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jösses...jag missade Ernst helt!! Hur kunde jag...?? Å va sysslade jag med istället kan man undra...
    Julgodis, gott och ett fördärv...det sitter i sen hela våren, ända till badsäsongen...Tror det får räcka med knäck i år...
    Å frissan, den skulle jag ju också behövt besöka innan jul...inte har hon jourtider heller, för en annan som alltid kommer på det i sista minuten!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Alltid trevligt med Ernst i rutan :) julgodis är det sparsamt med här hemma..vi är inga gottegrisar och det kan bli dyrt hos tandläkaren med knäck..ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  11. Alltid trevligt med Ernst i rutan :) julgodis är det sparsamt med här hemma..vi är inga gottegrisar och det kan bli dyrt hos tandläkaren med knäck..ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera