torsdag 13 december 2012

Bönderna svek som vi trodde,,Lucia består

Vad håller Ni på med? vilka vingelpellar. De enda som höll sig till
den de valde är 1,an på bilden hon och sexan blev ju inte med, men
valde varandra innan.Och som i går verkade det ju som det bliver
bröllop där.Klas och Sandra  var ju okej. Johan kan gott vara utan
han har redan ångrat den han valde.Sven-Arne och hans dam,är ju barnen som skall bestämma,det kan man ju förstå.Åttan på denna bild var ju han som ringde någon direkt i början,men det gav inget gensvar när de träffades , hänger Ni med?
Så han letade i brevhögen och hittade rätt på en ny???? Men vad jag blev besviken när jag läste Aftonbladet i morse,då hade Bengt och Marriette flyttat isär, och han hittade en ny i sin brevhög, man kan
skratta ihjäl sig för mindre.Men de fick ju fina och härliga semestrar denna sommar. Nu får Bonden vara ett tag, vojne,vojne
nu börjar Farmen,kommer Ni ihåg Nakenjanne och allt vad de hette.Jag såg Sveriges Lucia på Svt 1 i morse, det var så fint och
vackert, sen slog jag över på Tvåan där var ju Benny Andersson
och Helen Sjöholm mycket stämningsfullt. Nu skall jag sätta mig
ett tag och se hur det går för uppfinnarna.
Men först vill jag visa en nytagen bild från i går,ni vet
12,12. 2012.Då blev dessa gifta och barnen var brudnäbbar kan man säga.Så himla roligt ingen visste något.Men nu vet vi och
får fira dem efter Jul,åtminstone jag,MammaC får träffa dem snart
det är hennes barnbarn de små. Jag satt och såg det på TV4 och
så hade jag det så nära,så kan det vara.Alla mina skorpor blev
klara i dag, Hurra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt. Har fortfarande svårt att fatta att din dotter har så stora barn. Och dessutom barnbarn. Vad mysigt att få rå om dem. Vi har haft världens finaste luciatåg i dag på mitt jobb. Vi var ute och det var så fint!!! Och barnen var så duktiga på att sjunga och ingen ramlade ner från bordet vi stod på och ingen putte nån. Så härligt.Sen var jag på dotterns lucia men det var inte lika fint som på jobbet. Så kan det vara. Ha det gott. Kram Ann

Jannike sa...

Vad roligt att de gifte sig just igår. Kul datum.
Ja tänk att de drar igång Farmen igen... jisses..
kram jannike

Maria sa...

Jag har inte sett någon Lucia idag men har nu tagit mig en lussebulle den var god. Hoppas det blir roligt med farmen igen var ju ett tag sedan den sändes.
Önskar dig en fin helg/kramen

Mamma C sa...

Ja, farmen kommer jag nog titta på och se om det är något att fortsätta se på. Så fina dom var på kortet.
Ja i morgon kommer dom och å lördag pysslar vi.
Puss o kram

Ann-Catrin sa...

Men så underbart.. giftermål just den 12-12-12..
kan ju inte bli bättre!

hah javisst kommer jag ihåg farmen..
ska bli skoj se den igen faktiskt..

kram och trevlig helg
Ann-Catrin

samson sa...

Det är nog inte så lätt att verkligen hitta den rätta i tv men några gjorde ju det ändå

Farmen minns nog de flesta de var ju rätt knäppa dom som var med förra gången,får se om det blir nått som jag kommer att följa
ha det så bra
maggan
gulligt brudpar

Evashusotorp sa...

Ja, nu är Bonden slut för denna gång, nu får vi sikta in oss på Ernst och hans julpysslande istället.
Ha en fiiiiiin helg
KRAM
Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa det var mycket på bonden:)) Åh va kul med gifte!! Grattis till dom! Ha en bra kväll gumman ♥ Gunilla

Gry Karlsen sa...

Gratulerer med giftemål i familien!
Så fint at din venninne hadde brukt kakeservietter under fatene, så hyggelig vist noen lar seg inspirere av noe jeg gjør. :)
Ønsker deg fine førjulsdager kjære du! Klem fra meg :)