fredag 28 december 2012

Är det redan dags att flyttas på ?

 Kände redan på förmiddagen, att det var något på gång,
kan det vara solen ? Oj så länge sen det var sol på min balkong,
jag har haft imma på mina rutor därför. Ett problem till det är ju
roligt med växter, men nu har jag inte plats för flera.Här där jag bor nu,har jag bara 2 bord ,ett i köket och så är det soffbordet.


I fönstren är det fullt med julsaker, tomtar och lite av varje, sen har jag fått 5 st Amaryllis, de är oxå stora.Jag nästan kände vad mina tomtar tänkte, är det redan dags att plocka bort oss, jaa jag måste få plats med mina träd med.Huset måste bort och alla små konstgjorda
granar. Tänk vad lite solsken gör att man får lust att ändra med.
Det har varit en bra dag tycker jag, jag bakade muffins  det
är bra till kaffet,alla gillar ju inte småbröd. Sen hade jag fisk
till middag,förr sa man att man blev intelligent av fisk.
I kväll var det På Spåret igen, Det var hon med håret,Jessika Gedin
och Hans Rosenfeldt som vann i kväll. Lotta Brome och Karl-Jan
hade ingen tur med frågorna. Men något som var trevligt och skönt
var " Tack för musiken ". Där hade Nicklas Strömstedt  Darin Zanyar som gäst. Så¨roligt att se videosnuttarna sen Darin bara var 5 år han kunde redan då. en trevlig kväll.
I morgon ser jag fram emot Stjärnorna på slottet,
det är något att vänta på. Nu är det time att läsa lite, så man bliver
tröttare,just nu är jag jäkligt pigg, för pigg.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Här åker nog lite julsaker bort snart oxå. Men granarna får väl vara kvar ett tag. Du vet min lilla gubbe älskar dom, fast han inte gillar denna årstid.
Ha en bra dag.
Kramis

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa nästa helg så...åker det bort o till sina lådor igen...Ha det gott Hajan ♥ Gunilla

hemma hos lilla mej sa...

Tack söta du för dina alltid söta och värmande kommentarer hos mej .Blir så glad.Njut dagen.Kramar Rita ♥

Rigmor sa...

Här är det nog granen som åker ut först...den ska vara lycklig om den får stå kvar över nyår!!
Nu gör jag snart som du, bänkar mej framför tv:n och inväntar Stjärnorna på Slottet...om jag kommer över tvdosan vill säga...Yngsta dotra är hemma och då får man vara snabb om man ska få in sin kanal...
Ha ett bra avslut på året!!
Kram kram

Majberggrens's Värld sa...

Tittade också på På spåret men tycker frågorna är svåra men gillar programmet. Är stolt att jag lyckades pricka in Kungälv på 8 p men så bor vi ju bara någon mil från fästningen....
Jag ska varva Stjärnorna med baletten på Tv 2. Synd att programmen går samtidigt!
Trevlig kväll önskar jag dig som måste ha ätit mängder av fisk i ditt liv....//M