söndag 25 november 2012

Vad gjorde vi människor innan TV fanns ???

Det har jag tänkt ofta på under mina 3 år i ensamheten, innan TV fanns. Ja när vi var unga, pigga
och glada spelade man spel med varandra. När barnen kom blev det något helt annat.
Men vad jag menar när man är själv, ja man kan lyssna på Radion det finns massor med bra program.
Tack Gode Gud för TV, vilket sällskap det är. Jag njuter i fulla drag ,alltid hittar jag något som
passar mig. Idag har det varit en lång söndag med mycket sport. Jag kollasde bara på Skidskytte,
Men på kvällen blev det Solsidan. Det är jätteroligt tycker jag, de
två föregående var jättebra. De kan ju inte lyckas varenda gång. Men De slår huvudet på spiken varje gång, det här med ungar
som måste bliva något inom sporten som ger mycket pengar.
Alla dessa  unga fruar som skall följa allt som påstås om vad
som är nyttigt för kropp och själ. Hellenius hörna toppen
.där hade vi främmande från en
annan planet, nej förlåt nu var jag elak. Mitt i all gallamatias kan
hon vara rolig Viktoria Silverstedt. Snygg är hon, men oj,oj
så jobbigt De måste ha emellanåt. Men David Hellenius kan
ju föra utfrågningen så att det är roligt hela tiden. Inga direkta
elakheter i allafall. Jag skrattade gott när hon skulle göra sin livskurva , det blev ju rätt till slut ändå.
I dag har jag eljest kollat på alla kläder efter min lilla gubbe. Det som ingen vill ha kommer jag att skicka till Estland. Det är någon från Svenska kyrkan i Nyköping som själv åker dit till människor
som behöver det.

Laura 9 år tyckte så här om rynkor.
Min morfar kunde nästan inte läsa tidningen, så han
har fått rynkorna bortklippta under ögonen.

Jesper 7 år tyckte.
Huden blir för stor när man bliver gammal
och då rynkar den ihop sig.
NATTI;NATTI

4 kommentarer:

  1. Jag såg också Solsidan och det är som du skriver "huvudet på spiken"...
    Så rart av Jesper det där med "Huden blir förstor...Natti //M

    SvaraRadera
  2. Dessa program tittade jag oxå på igår. Nu ska jag snart iväg till affären. Sedan dyker jag upp hos dig när T slutar jobbet.
    Puss och kram så länge

    SvaraRadera
  3. Ibland saknar man den tiden...när man umgicks...favorit var ju radioteatern ger...Sigge Furst med frukostklubben och bilradion...minns så väl barndomens radioprogram och farbros Svens brevlåda såklart :) kram och hoppas vi ses snart

    SvaraRadera
  4. Hahaha...sälja ägg i tvåpack låter som en bra ide för mej...lämnade våra första ägg på jobbet idag...:)...såg lite på tv igår oxå..ha drt gott Hajan;))..kram Gunilla

    SvaraRadera