tisdag 27 november 2012

Pengarna på bordet eller ACCRA,vilken skillnad

Vilka kluriga frågor som är satta till detta roliga spel.Det är inte så
jäkla lätt minsann.I går var det 2 herrar som tävlade, jag kände igen
båda dessa ,men kommer inte på hur??De måste har varit på något
program från samhällstoppen,men vad. Men efter dem kom det ett
par tvillingsystrar Hanna och Matilda. Åh, vad det är spännande,de
är fortfrande kvar,så nästa måndag är de där igen. Vilka härliga
tjejer, så roligt att höras deras resonemang. Den timmen går så fort
när detta program är, men det är ju massor med reklam oxå.
I sådana här program är han jättebra Peter Jide. Efter det kom ju
SOS uppdraget. Vilket härligt program med människor som är
underbara. Ernst,Adam Tenstad,Nicklas,Marie , My och Lisa.
Hur orkar människor bo i sådana Getton, det är ju värr än man kan
föreställa sig. Inga toaletter,inget vatten,ingen mat. Rummen de bor i,kostar oxå pengar, pengar som ingen har. Han talade om att de
andvänder plastpåsar att göra sina behov i. De har inte råd att gå
till den toa som finns.Sen slängs allt i floden, där sprang barnen
 
barfota,rent ut sagt i skiten. Marie Ljungstedt var tvungen att kräkas, ja vem ville inte det ? I den by där de bor, detta härliga gäng, har de fixat till ett Aktivitetshus som De kan vara i.
My Skarsgård fick hjälp med målning av borden. Barnen var så fulla av färg ,det var underbart att se. Ingen blev arg utan skrattade
åt allt sammans. Alla dessa i detta gäng fyller en uppgift där de är.
Underbart att se.I dag bliver det inget citat ur min bok,det räcker
med dessa barn man sett i gårkväll.........


REGNET DET BARA ÖSER NER;BARA GRÅTT MAN SER




Glömde bort att tala om, det här regnandet , kan ta död på den
gladaste. Till helgen skall det bli -5 minst, min dotter ringt och sagt
till, att då får jag inte gå ut.Att det aldrig kan vara lagom.
Ordet Lagom finns bara i svensk grammatik, det skulle behövas
överallt.

8 kommentarer:

Rigmor sa...

Såg bara SOS uppdraget, och det berörde verkligen. Ska erkänna att det kom både en och två tårar nedför mina kinder...hur sjutton kan världen vara så snedvriden som den är?? Dessa stackars barn, vad har de för framtid...Ska sjutton bli mera ödmjuk mot det vardagliga som jag tar så förgivet...man får skämmas...
Ha en bra dag, här vräker regnet ned och nordan ligger på, med andra ord blir det väldigt lite utomhusaktiviteter!!
Kram kram

Majberggrens's Värld sa...

Jag var ju borta hela kvällen som du såg på min blogg så det blev ingen tv för mig. Men jag har ju ett eget fadderbarn via SOS-barnbyar och gör en liten insats iallafall. Betr bilderna så är ju ett av problemen att jag själv inte vet vilka bilder som kommer med på bloggen. Jag tycker det är ett stort mysterium alltihop. Och regn, ja enligt min man som jobbar med miljö mm är detta bara början....klimatet (enl vad som påstås) kommer att utjämnas på årsbasis och det blir mer och mer regn året om. Vi får väl se .....//M

Maria sa...

Tyckte också Pengarna på bordet var spännande igår man hoppas ju att dom ska vinna så mycket pengar som möjligt.
Ha de gott i regnet/kramizar

samson sa...

Såg Sommarpratarna som jag tycker är ett jätte bra program,jag blev riktigt röd när Sven Volter berättade om sin dotter Ylva som dog i anorexia
Sos barnbyar tittade jag på tårarna rann,stackars barn att behöva leva på detta viset
ha det så bra
maggan

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken härlig header du har gjort ..man blir alltid så glad när man tittar in till dig
kram Rosa

Anonym sa...

Jag spelar Pengarna på bordet i datorn. Det är inte lätt. Förlorade stort på ölet. Hade aldrig hört talas om Sofiero öl. Fast när man spelar hemma kan man ju fuska och det gör jag. Ibland. Spännande att se om man kan hinna leta information innan tiden går ut. Nu tittar jag på inspelat ifrån igår, Sommarpratarna. Ska nog spela in deras program på MP 3 och lyssna när jag ska sova eller måla.
ha det gott i morgondagen. Ann

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorn! Visst är pengarna på bordet spännande,ingen som får så mycket av pengarna tyvärr! Ja nu kommer kylan då drar ju jag o gubben till varmare klimat,hoppas jag! Kanske förföljer oss regnet,hihi..Kram Gunilla

Gry Karlsen sa...

Jeg har ikke sett programmet.. har ikke svensk tv. Men ønsker deg en fin dag, selv om det er kaldt ute!
Klem :)