onsdag 7 november 2012

Om ett år vill jag se DIG igen !

Tjohej så glad jag blev, fick beröm av tandhyginisten, nu vill jag inte se Dig här på ett år. Så skönt det är varje gång , när man hör det där ifrån . Sen var jag på vårt Konditori och köpte 2 räksmörgåsar, de skulle jag bjuda ett barnbarn på som jag visste
a
 
var lite ledig.Utanför blomsteraffären var det mesta utsatt för det var sol i dag,Det var ljung , Idegran och så mycket snyggt i Zink
väldigt vackra kannor och lyktor.  Det kunde jag inte handla i dag man måste ju kunna taga hem det oxå, och
jag skulle handla andra varor med från vårt Konsum.Jag har ju inte åkt Färdtjänst sen den 20 oktober, chauffören beklagade det som hänt och kramade om mig. Jag blev glad och lite rörd av omtanken.
När jag kom hem ringde jag till mitt barnbarn och frågade, skulle det passa med en räkmacka och kaffe, jaa då det gjorde det. Vi hade
en liten trevlig pratstund. Tyckte jag i allafall. Det bästa i kväll på
TV blev Bength , jag tycker han är så härlig. Tror ni han väljer Harriet ? För den Blyge i Ockelbo har det lossnat lite med, i kväll
var ju hans barn och hälsade på. Johan reder sig nog,han verkar ha vanan inne. Markolio har ett stort hjärta förstår vi efter Carina Bergs påhälsning. markolios mamma var lika god hon. Det första
Markolio köpte när han började tjäna pengar var ett hus till sin mamma. Jag hämtade 2 paket på postutlämningen, en söt ljusstake
från Äppleblom som jag vunnit där. Det andra paketet blev jag
besviken på, det var en gåva för att man tagit en prenumeration. Ett
kakfat i våningar, det var i  röd plast urdålig kvalitet. Nå ja
det får duga men jag trodde det var i porslin, nu säger jag godnatt.

6 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Usch för tandläkare mfl....jag gillar det inte för jag har alltid alltid hål trots att jag tycker jag är så duktig med borstar av alla de slag....men det är nog så att jag måste ringa och beställa ny tid.
Då är det roligare med räkmacka!
Förstår att det är "mycket" omkring dig nu och jag tänker på dig //M

Carin o Tommy sa...

Skönt när tandläkaren är nöjd med en. Räkmacka låter mycket gott, såg att dom sålde sådana i Svenska Kyrkan här nere.
Kram

Äppelblom sa...

Så kul att du tyckte om ljusstaken och att barnbarnet tyckte om chokladen.
Får jag låna bilden på din räkmacka?
Här snöar det stora flingor idag, men nöden har ingen lag - jag måste ut och helghandla.
Kram till dig och trevlig helg!

Monika sa...

Härlig att allt var bara finemang! :o)

Så vackert arrangerat med lyktor o blommor. Och räkmackan ser ju mer än god ut! :o)

Jag har aldrig sett Bonde söker...
Hahahaha, är jag den enda? Däremot såg jag Berg flyttar in. Marco Polio, som min svärmor kallar honom verkar vara en riktigt mysig person. Likaså hans mor, fru o lilla dotter. Carina Berg hon är ju underbar hela hon! :o)

Ha en fin dag!
Kram
Monika

Gunillasljusglimtar sa...

Hej gumman ♥ Jag missade bonden med kamelerna igår! Var ju på kurs...Jo nu ska fru Pettersson till tandl på måndag,di brukar alltid hitta nåt känns det som..Kram på dej Gunilla

lisashus sa...

Hej därborta!

Ja, visst är denna bonden Bengt rätt go han och ovnalig i sammanhanget med kameler och allt!
Ville bara tacka för din goa kommentar hos mej!
Ha det så gött!
Lisa