söndag 18 november 2012

Nu bliver det Paus ett tag

De enda blommor min make önskade sig var Amaryllis.han tyckte
De var så ståtliga. Tänkte att skriva och berätta vad ett barnbarn
gjorde till min mans ära.Jag tyckte  det var så vackert när jag skulle
kolla på hennes blogg. Jag vill ge min älskade Farfar detta collage
som ett minne från mig. Hon som skrev detta är nu  17 år, så Ni förstår att det är länge sen.Där han sitter med påsen på huvudet,
var när vi bakade pepparkakor till en Jul. Så tråkigt det blev när det tog slut.Vilka minnen som poppar upp nu, Vi är ju Mormor o Morfar oxå. Vi bakade tillsammans då med ,vi hade gjort ett
jättefint Pepparkakshus och skulle flytta över det på en bricka för
att lättare kunna taga hem det.När jag orsakade att det ramlade på golvet, pang så var det borta. Det bliver ju så här att man tager fram
alla härliga stunder vi haft med Barn och Barnbarn.
Ja det var ju inte så härligt att huset gick i kras, men Ni förstår vad
jag menar.Det kommer att bliva en paus här  till nästa vecka, kommer nog tillbaka på Torsdag eller Fredag. Då är Ni välkomna igen, om Ni är intresserade. Ha det så bra alla vänner.

7 kommentarer:

samson sa...

klart att vi ses om ett par dar
fint colage ditt barnbarn har gjort
jag tänker på dej de här svåra dagarna
många varma kramar
maggan

Majberggrens's Värld sa...

Förstår så väl att du tar paus just nu. Vi väntar att höra av dig igen och många tankar går till dig och de dina. Kram

Viola sa...

Vilket fint collage..tack för alla rara hälsningar, det har varit intensivt ett tag med mkt jobb, hoppas allt är bra med dig och att vi snart ses, kram VIOLA

Viola sa...

Visste inte vad som hänt men nu vet jag...många kramar...VIOLA

Äppelblom sa...

Så fint collage!
Jag väntar på dig tills du kommer tillbaks igen.
Må så gott under tiden och kram till dig!

Anonym sa...

Jag tänker så mycket på dig. Kram Ann

Rapport till Vänfors sa...

Så fint du skriver...med hjärtat. Väntar tills du kommer tillbaka.
Och du, besök Kronhusbodarna i Göteborg om du har möjlighet. Väldigt speciellt och vackert.
Kram Annika