måndag 12 november 2012

Nej men så underbart är det verkligen sant ?

Jag säger som Lena Nyman, vad tusan år det som skiner så
 
förba....at , kan det vara solen? Det var fantastiskt , skulle iväg till
min frissa för att bliva i ordning. Bara blå himmel och en stor
rund ost som lyser. Nå ja,det blåste väldigt men man kan ju inte få allt här livet. Det har varit så grått länge ,mest inombords , men detta duggande var enda dag kan ta kål på den gladaste.
Eftersom jag kom tidigt dit, så tog jag mig en promenad utmed
Torshagsån.Jag bodde där förut och älskade allt som fanns kring detta kärr eller å. Änderna snattrade som sjutton , Knipor fanns
oxå såg jag. I min fantasi hörde jag hur de frågade, varför kommer aldrig Du med bröd som förr.Nej vars jag bara skojar , och jag mår bra, Ni behöver inte vara oroliga. Gumman har inte blivit senil.
Nej nu har jag bara att vänta på Fotbollsgalan på 4an. Skulle egentligen vilja se Sommarpratarna , men där är ju La Camilla
Henemark , hon har väl fått klippkort till alla kanaler. Nu var jag lite elak,förlåt en feling. Nu skall jag ta mitt eftermiddags kaffe
har inte haft tid förut.
Efter  sådan härlig dag, blev kvällen nästan en fullträff. Kvällens
värdpar Anna Brolin och Pär Lennström var toppenbra.
Det blev som vi trodde Zlatan och Lotta som fick Guldbollarna
När man såg ner på golvet på Globen uppifrån,förstod man vilken
stor apparat detta evenemang är, alla bord så snyggt plaserade som en stor blomma.Skall bliva roligt och läsa vad de fick att äta.
Det måste ju nästan vara 1000 pers som satt där. Heder åt TV4-
.






7 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Hajan! Jaa vilken dag! Solen visat sig från sin bästa sida idag,vad glad man blir då! hoppas det går bra för dej vännen med allt ♥ Fint inlägg om fars dag minsann ♥ Kram Gunilla

Majberggrens's Värld sa...

Håller med....jag funderade också varför det var så ljust inne-SOLEN!!
Jag tycker småfåglarna sitter i buskar och träd och liksom ropar på oss också
"maten är sluuuut"....
Zlatan, vilken lirare och förebild för så många små killar och tjejer. Grattis!
//M

Vårt röda hus sa...

Vi fick också en härligt solig dag igår, och det ser lovande ut idag också!
Här tittade vi på Sommarpratarna som jag tycker är så intressant. Man får träffa fantastiska människor, som man ofta har förutfattade meningar om, i en lugn avslappad miljö och lyssna till deras samtal.

Tack för din rara kommentar, du är sååå välkommen tillbaka!
Kram Eva-Mari

Marie Louise sa...

Hejsan,,,härlig blogg du har roligt att läsa dina inlägg...och tack även för att du kikade in på min blogg...har lagt till mig som följare av din blogg...kram Marie

Rigmor sa...

Klart du kan prata med fåglarna, jag går ju här hemma i min ensamhet och pratar med kattdamerna...
Å fotbollsgalan missade jag helt, eller rättare sagt, jag är inte så väldans sportintresserad om jag ska vara ärlig...
Lite sol fick vi idag också, såpass mycket att jag inte hade någon ursäkt för att inte gå ut och tvätta bilen eftersom jag jobbat halvdag...Kallt åt fingrarna blev det, men nu är det gjort!!
Tror nog att det är ganska rejält midsommarfirande vid Julita fortfarande, med tältande och allt det som hör till.
Ha det så gott!!
Kram kram

samson sa...

jag tittade på Sommarpratarna gör alltid det,är roligt att få se och höra så många olika personligheter,ofta får ens förutfattade menigar om vissa personer sej en rejäl törn och man inser att de är inte så konstiga som man trodde
Så det är hos dej solen är,jag har undrat vart den tog vägen, SMHI lovade ju sol här
Varma kramar
maggan

Fågel Blå sa...

Hello!
Goa du!
Låter som en härlig dag med Sol!
Hoppas den skiner lika vackert idag
Kramar Kathrine