söndag 11 november 2012

Minnena finns alltid kvar , eller hur

 
Fars dag, i dag. Kom att tänka på alla sådana Du fått vara med om. Alla strump-paket från barnen Du fick, eller en snusdosa
inslagen så fint.Alla teckningar på en pappa som fiskade alltid.
Alla pussar och kramar från oss,så skönt att vi alltid haft bra dagar
att minnas. Från Din fru blev det sådant Du var i behov av.
Huvudsaken var ju paketet.Hittade en vers i dag som passar så bra
 
på oss. Det finns en rad där, den brusar inte upp.Jo visst har vi brusat upp, men vi har alltid rett ut saker och ting.
Det var vi skitbra på , somnade aldrig osams ,för det sade vår
underbara präst Andree åt oss den 3/3 1951 , det fick man inte glömma. Eftersom Du inte längre finns bland oss , och detta är det
sista jag skriver om detta. Hoppas  Du bliver nöjd som vi har ordnat
till den 19 nu. Så nostalgisk gumman blev men det känns skönt.
Det är så jäkla tomt efter Dig. En bukett rosor från mig på
Fars Dag i allafall. Jag vet att Du har det bra just nu,
så är det ju, vi också får vila ut efter all oro som präglat vår vardag
så länge. Vem vet vi kanske ses och pratar om gamla minnen


 

Nostalgi men det måste finnas med i bland. eller ?

12 kommentarer:

Sophie sa...

Så fin text! Måste vara så tomt & vi försöker så gott det går att fylla lite av tomrummet. Men det går inte att förstå hur det är att minsta någon som man levt med så länge.
Jag är i alla fall säker på att morfar kommer vara nöjd med det du fixa så fint till den 19:e.
Lilla fina morfar, det finns bara fina minnen hos mig.
Älskar dig!

Carin o Tommy sa...

Vi förstår att det måste vara ett stort tomrum för dig, samtidigt som det med stor sannolikhet även är en lättnad. Alla vet vi nu att "Gubben" har det bra, lika bra som han alltid haft tills dagen för den första stroken kom.

Många kramar till dig från oss båda.

samson sa...

Så fin dikt
Stor varm kram till dej
maggan

Rapport till Vänfors sa...

Så fint skrivet...gör mig både berörd och hoppfull. Tack.
Kram Annika

Majberggrens's Värld sa...

Så fint inlägg. Jag förstår att det är begravning den 19 nov och många tankar till dig/er den dagen.
Kram

Jennie E sa...

Det där om att aldrig somna ovänner tror jag också på, vi har bara varit gifta i 4 år men somnar inte osams.

Maria sa...

Det är gott att ta fram minnen, dom goda som man bär med sig. Det var en fin dikt om Kärlek.
Hoppas du får en fin dag/kramizar

Norr om Köpenhamn sa...

Så fint du skrivit! Att somna som vänner, det tänker vi alltid på...
Ha en fortsatt mysig måndag!!
Kram
Ulrika

Äppelblom sa...

Många fina ord i ditt inlägg och visst får man vara nostalgisk.
Så roligt att du tycker om musiken i min blogg.
Många kramar till dig och må så gott!

Anonym sa...

Vackra ord och ack så sanna .
Klart farsan har det bra . Bäst förtjänar han OCH Fars dag är till för alla fäder även de som nu bara är med oss i tankarna. Du är bra du med morsan. Kram / Sonen

nattugglan sa...

Va fin dikt..Det är så roligt att läsa det du skriver..jag är in o kollar varje dag fast jag inte kommenterar alla gånger.. Jag tittade på sommarpratarna..o Camilla är väl rätt bra.. det har ju vart mycket kring henne..ha det bra!

Anonym sa...

Its just the beginning so real pleasure can only be taken when you yourself are going to make a visit to these museums and art galleries.
Denver is the place where you won’t be disappointed after visiting, especially if you are looking for an indoor and outdoor excursion.
Furthermore, a trip to the refuge can also be a fishing trip because
there are plenty of bodies of water to be fished out in
the refuge.

Also visit my web-site ... denver airport