lördag 24 november 2012

Lördagen blev fin, både glädje och allvar

Hej på Er tänkte att taga med Grötfrukosten hos mig i dag,men såg
att "dotra" min hade med det i sin blogg.Då visar väl jag bilderna
jag tog innan De kom klockan nio i morse. Jag tände mina värmeljus på de flesta ställen.De tre bilderna som är överst är från min balkong, det fjärde är från det lilla köksfönstret,ut till balkongen. Barnbarnet hade med sig lilla Orwar en Jack.Russel
som är så klok och gullig. Jag har fått stora förmaningar att jag inte
får stoppa i honom en massa godsaker. HURRA första gången jag
lydde henne.Mamma C,strök och satte upp gardinerna i köket.
Mina gäster åkte iväg efter 3 timmar för att uträtta andra Julärenden
till sina barnbarn.Jag satte mig och skrev 15 tack till vänner som
skickat till min man via Strokefonden.Så bra det är med dessa fonder,istället för blommor som ligger 2 dagar och bara kastas sen.
Dessa personer är alla som medverkar i Dowton Abbey, vilken
underbar serie.Det är så fängslande och härligt.Innan det började
hade vi Gäster med gester, det blir bättre för var gång.Det är skönt att få skratta med, Stefan Holm hade själv svårt att hålla masken.
Jag hade tänkt att avsluta med någon strof från Barnaboken
men jag känner att det räcker nu. Godnatt mer Er alla bloggare.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Sitter här och nästan somnar vid datorn. Vi har sett på "Så mycket bättre". Sedan en massa "Solsidan" på Premium play. Efter det blev det Skavlan. Så nu går verkligen ögonen i kors.
Natti, natti på dig min fina mammis

Majberggrens's Värld sa...

Så fina bilder från ditt hem, ser så mysigt och rart ut. Natti //M

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fint hos dej gumman...kram på dej:)Gunilla

Anonym sa...

Jag skriver inlägg men de kommer visst inte med. Jag sitter och tittar på en svensk deckare, spännande.
Annars har jag jobbat hela dagen känns det. Ramlade ju över ett gammalt skåp på min väg med hunden och nu försöker jag ge det lite kärlek. Måste slipa och slipa. Sedan ska jag måla det men har ej bestämt färg ännu. Ska ta bild på mitt sovrum så du får se hur det blev.
Downton Abbey har jag aldrig sett, men det kanske jag skulle. Ska se på programmet om fattigdomen.
Ha det gott och du har det jätte fint. Kram Ann