fredag 23 november 2012

Fy tusan så fort det går ,man hinner inte med

 
Det är inte klokt jag hinner inte med, tiden bara rusar iväg.Nu skall
dörr dekorationen bytas ut. I var enda bytta och mina små vaser är det värmeljus.
Värmeljus det är mysigt och i morgonbitti  klocka nio skall vi äta
Risgrynsgröt ,dotra min och barnbarnet Jag köpte 2 långa risgrynskorvar, bara att klämma ut och värma.Snart är det Jul på
riktigt.Då kommer alla tomtar och troll, nej jag bara skojar lite. men nu började ju På Spåret, härlig fredagsunderhållning
Det måste väl alla gilla , nej det finns nog några gnällspikar...


Det är De som vunnit förut som tävlar mot varandra. Det är väl ÄRAN som gäller.Jag tyckte De var jätteduktiga att klura ut svaren
båda lagen i kväll.Familjen Haag vann i kväll.Skulle titta på
Skavlan också men jag orkade inte det. Får väl titta på SVT play,
Nyfiken som jag är så har jag både Se och Hör, Leva och Bo har
jag inte hunnit med ännu.Om vi hinner i morgon tösen och jag,vill
jag få upp köksgardinerna.De andra fönstren har sonen och jag
klarat av.Visst har jag hjälpsamma barn, De kan jag inte klaga på.

Nej nu tager jag en liten strof från min lilla bok igen

om det är gamla som skall gifta sig,kallas det Silverbröllop
och då gör man en äreport ,där de byter sina käppar.
Lilla Klara 7 år

4 kommentarer:

  1. Håller med att tiden snurra på som bare den, julfint får jag göra när jag kommer till nya lägenheten.
    Det är härligt att ha hjälpsamma barn, ja att dom bryr sig och vill en väl, samma har jag goa barn.
    Da en fin helg/kram

    SvaraRadera
  2. Vi såg På spåret här också. Det är bra och de var väldigt duktiga båda paren. Det var svåra frågor igår.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Tack för en jättefin frukostmorgon med gröt och macka. Jag hittade lite saker till paketkalendern till Julia och Wilmer när vi vars på stan sedan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar På spåret och "Hoa" är festlig tycker jag. Svåra frågor men några kunde jag. Skavlan var bra tyckte jag.
    Här får julpyntet vänta lite till men till nästa helg ska väl även jag ha fixat till bla ljusstakar och mitt Tomtelandskap. Trevlig lördaskväll önskar jag //M

    SvaraRadera