söndag 4 november 2012

En underbar träff, både skratt och tårar

Med god hjälp av dessa två så blev sammankomsten precis som jag ville ha den.Vännerna från Göteborg är gamla vänner,vi har känt varandra långt innan vi var gifta.Mannen har varit makens kompis i
unga år. Så det blev ju både skratt och tårar, eftersom min make är
borta nu.De hade med sig en jättevacker bukett med rosor och Liljor,denna bild har jag lånat från Google, Jag skall taga kort på
buketten jag fick,bara kameran är färdig laddad. Maten jag bjöd på
vet Ni redan,Kyckling-file, och Ytterfile mörad. Det bliver ju bara
så gott. Meningen var att jag skulle ha Hasselbackspotatis men det
gick ju inte han har Gluten , och utan ströbröd på , är det inte Hasselbacks. Hittade en ny Potatis-gratäng Findus, de där mjuka
påsarna, inte de, frysta  köpte 2 påsar väldigt god smak . Det är inte svårt att ha besök nu, när man är gammal.
Efterrätt glass och jordgubbar. Som avslutning blev det kaffe och
Kladdkaka. Prova den Glutenfria i frysdisken, lite grädde på och
Hallon o Björnbär blev hur gott som helst.Sen ville sonen diska
innan han och Martina skulle hem, men då sade jag stopp. Jag ville göra det själv,det räckte med all hjälp den dagen från klocka 10.00.
När klockan var 21.00 var jag klar och fick se "Downton Abbey "
jag älskar att följa den serien. Så min TV kväll blev inte så lång,
skönt det med. Är så nöjd ändå trots alla tårar.

4 kommentarer:

  1. Titta in till mej och hämta en utmärkelse! Jag gillar din blogg. För att den är Din!

    Varma kramar!
    Monika

    SvaraRadera
  2. Håller med Monika ovan och titta in till mig med (inlägget den 3 nov).
    Så trevligt du/ni måste ha haft det och såå god mat också. Kram //M

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så teknisk och har lite svårt att förklara men jag "högerklickade" på bilden och tror jag använde "Kopiera bildadress".....du får prova dig fram. Håller tummarna!! //M

    SvaraRadera
  4. Grattis till dig och din varma, reflekterande och ärliga blogg.
    Kram Annika

    SvaraRadera