torsdag 8 november 2012

Djurakuten + Uppfinnar-jokrar bra program

Hade egentligen ingen lust med TV alls.´, men hamnade på 3an.
Lite konstigt tycker jag, man glömmer den kanalen oftast tyvärr.
Det var Djurakuten , det är ungefär som att se filmer med barn i, det tager så hårt. Men det var en jättefin stor häst, som hade ryggproblem. Hästen kunde stå under hela operationen , så fiffiga
saker de har. Så var det en pytteliten valp, som hade blivit ormbiten
så han såg ut kraken. Huvudet var som en fotboll, jag förstår inte hur de kan svullna upp så mycket. Han var ju så liten.
Sen övergick jag till 4an och Uppfinnarna , vilka saker de hittar på
denna gång var vi i Jönköping. Uppfinnarna var i kväll från 6 år -
till 90 år. Det är ju fantastiskt, en läkare som ofta gör gaststronomiska undersökningar , typ med kamera . Han fick ju komma till Stockholm på en gång för att ta sig vidare. En kille
hade uppfunnit en bra sak för Analklåda. Lilla Leonard 6 år hade
uppfunnit en dubbeltandborste, så han kunde borsta både över och underkäken på en gång. Han hade limmat ihop 2, men ett bra förslag tyckte de. Han lovade komma tillbaka när han blivit
lite äldre ,han har ju tiden för sig.
I morgon skall jag taga fram en bra uppfinning, Snabeldraken skall
få göra lite nytta här . Natti,natti

2 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Jag tittade faktiskt inte på tv alls igår. Ganska skönt.......men jag får lite "dåligt samvete" för städa tycker jag är såå tråkigt och speciellt dammsugning...hoppas mannen fixar det annars tror jag vi får ha lite dammigt //M

Rosa i huset i vitt sa...

Här har det blivit dammigt minsann..när inte jag har kunnat fara fram med snabeldraken som förut...mannen är inte så bekant med den maskinen..men han är bra på så många andra, men igår tvingade jag runt honom med den och det funkade det med så nu är det rent ett tag

ha en trevlig helg
kram Rosa