fredag 9 november 2012

Det var ingen god underhållning , lilla Anna


 Man tror inte det är sant när man
hör detta, om lilla Anna. Hur har det blivit , och hur är det i skolorna. Märker de inte om det saknas en elev, hoppas nu att det får lugna ner sig innan Anna skall förklara. Man bara tänker på detta , men kvällen måste ju gå vidare
vi kan inget göra  . Som vanligt hade vi Dobidoo på TV, som väl var. Ett trevligt och lite stökigt gäng, alla ville ju höras.
Det var ju Petra Mede,Tess Merkel,Andreas Lundstedt och
Kristoffer Appelqvist,som gästade Lasse Kroner. De var duktiga och gjorde sina framträdande med verklig bravur.
Man får sig ett gott skratt i allafall,och det är inte för ofta nu för tiden.
Skavlan hade samlat en fin samling med intressanta personer hos sig. Första gästen i kväll var Fredrik Ljungberg som jag tyckte var duktig, att kringgå Skavlans frågor.Det var inte något skitprat där inte.Varken om Slatan eller något annat.Eick Solheim från Norska
regeringen som fick sparken från sitt parti. Han var mer öppenhjärtlig om både det ena och andra, men på ett roligt vis kan man säga. Då störs man inte så mycket av det.
Den jag var mest nyfiken på var ju Elisabeth Mc Gowern från
Dawton Abbey. Den serien visas nu i 200 länder så underbart att
det är fler än jag som tycker om det.Hon sjunger ju oxå nu för tiden
i England, hon sjöng till eget gitarrspel, och har släppt en skiva nu.
Men det var en tös där som är jättepopulär i alla länder, jag har aldrig hört talas om henne. Det tror jag beror på min ålder, att man inte hänger med. Taylor Swift heter hon, och hon kunde sjunga det
blev stående ovationer från publiken.
Nu är klockan som vanligt 23.05 så nu skall här sovas.
I morgon bliver en lång dag , men allt går ju som väl är.
Ha det så bra.

4 kommentarer:

Carin o Tommy sa...

Här blev det läggdags klockan 21.00 igår. Vi kom hem från stranden efter 17.00. Vi lagade mat satt på vår fula altan och spelade lite kort innan vi hoppade i säng. I dag åker våra vänner från grebbestad hem igen. Nu ska jag tvätta lite innan vi ger oss iväg ut i solskenet.
Många pussar o kramar

Majberggrens's Värld sa...

Som du kanske sett har jag skrivit en del inlägg om lilla Anna för jag blev så engagerad i fallet....kanske för att jag blivit farmor nyss och för att det är i Gbg. Inte särskilt långt dit faktiskt, ca 1 mil.
Men det framkommer väl att denna person måste ha vissa problem för en frisk ungdom gör inget sådant.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa så hemskt,vilken tur hon kom hem levande! Usch o fy för allt tragiska som händer. Såg inget vidare på tv igår,stickade lite istället ♥ Ha det gott Vännen / Gunilla

Rapport till Vänfors sa...

Så lättad att höra att lilltösen var tillbaka hos familjen igen. Bara hoppas att detta inte skadat henne själsligt...och alla runtomkring henne:(
Kram Annika