onsdag 14 november 2012

Brevet från " Lillen "

Matte kom hem för jag längtar efter "dej"
Kom innan vintern har börjat, lilla Matte
Här är jättetråkigt utan ER,
vaktmästarn duger väl,men det är inte Du i allafall.
Det är mer noga med Orkideerna  att De trivs.
Allt går med raketfart när det skall kissas, åh vad jag längtar
att få se Er igen.
Orwar har inte varit här heller, vet Du den stollen åt Råttgift
då blev jag orolig när jag hörde det. Jag skall säga Dig en sak,
han är så jäkla pigg med, Ni får tänka på att jag är gammal.
Lika gammal som gumman som är Mattes morsa, det är inte klokt.
 
Jag vet inte vad NZI säger, men hon är inte med längre på mina
bus. Hon säger att ålderna tar ut sin rätt , vad tusan då , lite
får man väl bjussa på. Nu hörde hon här om dagen att hela
släkten skall komma hit , ja det får väl gå.
Jag har förklarat för Nzi att i December börjar allt ramla på plats
igen. Då har De rest färdigt för i år, tror jag.
Många välkomst slickar till Er, och hjärtligt välkommen hem.
Puss slick från oss två



 ,

5 kommentarer:

  1. Så söt med nosen vilandes på bordet!!

    Hoppas att du har det bra och att solen skiner hos dig//Hannis

    SvaraRadera
  2. Hund"skrällen" här har vi annat att tänka på..Ops, visa inte detta för Nzi eller för Morfars lille korv...Vi skojar ju bara såklart...Vi längtar efter Ungar, barnbarn, hundar och hembrygt äppelvin :)

    Pst. Vi längtar även efter, svåger med dotter, plastfarsa o såklart även min svärmor...det vet du !

    SvaraRadera
  3. Jo då visst kan åldern ta ut sin rätt.
    Önskar dig en fin dag/kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt inlägg, jag kan riktigt se hans saknad när han ligger med nosen på bordet och kanske suckar till då och då :-). Vilken charmig version av Brevet från Lillan!

    Det är det som är så härligt med hundar, de är så otroligt trofasta i sina hjärtan. Även fast de har det hur bra som helst och inget fattas dem, blir de alldeles till sig av glädje när matte och husse kommer hem igen :-).

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera