lördag 27 oktober 2012

Väderomslag och annan flytt på gång

Ja-ha nu har det börjat med väderomslaget. Vi hade minus 2 grader i morse.Den första snön har kommit, lite redan i går men den gick snart bort.Trädgården bredvid där jag bor,hänger all frukt kvar.
Det är vackert att se, men tänk förr då kunde man köpa Svensk frukt i sin affär.Nu säljs det annan frukt som konstigt nog aldrig
ruttnar???? I går blev jag så glad ,äntligen hade min dotter och måg
fått i gång "dateriet",blev jättelycklig när jag fick se Mamma C igen
i texten.Hon hade kommenterat mitt inlägg.

Denna text tycker jag passar så bra nu,med allt omkring oss . Jag
har frågat om jag fick taga den från en bloggerska som brukar
kommentera hos mig. Det är så mycket bråk överallt, om allt emellan himmel och jord.Bosse Parneviks ord passar in precis.
I dag är första lördagen som jag är hemma hos mig,på ungefär 3 år-
det känns konstigt. Men jag föstår att jag hinner vänja mig vid det,
ensamheten menar jag.Förut var det ju bara att ta en tur till min
gubbe , Men så är ju livet,slut-gnällt nu .jag lovar.

7 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! man blir glad bara av att se din härliga header ;=) din blogg är trevlig,har nog kikat in här förut! känns varm o fin.Jag lägger mig som följare!Läste vad du skrivit om Bönderna.Sven Arne han sa bara at tjejerna var"rara".Tror de tröttnar snart..trevlig helg o välkommen tillbaka till mig!kram Jessica

Ann i Vilhelmina sa...

God fm Harriett! Ja nu börjar en vacker tid, i alla fall för oss här uppe som har snö varje dag. Vissa dagar är det så vackert att man kan gråta. Solen lyser idag o jag har varit ute med hunden, nu ska jag fixa med stolpen i trappen, får väl skicka ett kort så du får se vad det är jag gör. Ha en skön lördag, men nått mysigt. I kväll börjar ju Så mycket bättre, kan det bli bättre är det som redan varit? Kram Ann

Monika sa...

Heeej! :o)

Vad roligt att du också varit till Storforsen. Jag är född och uppvuxen Älvsbyn. (Jag är så gammal så på den tiden fanns det ett BB där!) ;o)

Det var en fin text!

Väldigt vackra bilder du visar. Äpplena blir nog en och annan liten fågel glad över :o)

Ha det gott!
Kram
Monika

Monika sa...

Raraste Du! Har just suttit och läst missade inlägg här hos dej och ser ju först nu vad som hänt.

Jag lämnar en textrad till dej som jag själv tycker väldigt mycket om. Hoppas du gör det också.

När någon du älskar blir till ett minne, blir minnet en värdefull skatt.

Varma tankar och kramar till dej och de dina!
Monika

lottens vita och gröna sa...

du gör mig alltid så varm inombords,här och hos mig, ha den bästa av helger, varmkram

Gunillasljusglimtar sa...

Håller med föregående talare...jag blir så glad hos dej må du tro...kram på dej goaste Hajan!!..Gunilla

Majberggrens's Värld sa...

Det var en fin text! Stämmer precis på tillvaron fn.
Sen är det så att du inte "gnäller" alls. Vi bloggvänner är ju till bla för att kunna uttrycka precis vad som känns för tillfället och vad man önskar dela med sig av. Kram //M