torsdag 4 oktober 2012

Uganda besök och Matbrödsbakning

Här ligger han kungen bland lejonhonorna. Han heter Papa och är
så ståtlig.Det är den nya serien på SVt som Martin Emtenäs leder spännande,De var tvungna att sätta på lejonhanen ett halsband
så de kan lokalisera var han finns.By folket har ingen förståelse
för dessa vilddjur,eftersom de äter bybonars tamkor. De förgitar kött och lägger ut för att lejonen skall äta det.Men det är ju så dumt,för alla djur som är hungriga äter ju det och dör. Därför detta halsband på Papa, så de kan skrämma iväg honom till andra byten på savannen.Skall bli intressant de var ute och räknade Flodhästar, för de har oxå minskat i antal.
 Ja det har blivit så är det inte kockar på gång
 så har vi Djurserier. Kvällen avslutade jag med Tilde DEPaula och hela Sverige bakar.
I kväll fick de baka Surdegsbröd, en del hade inte bakat  det förut
10 st Ciabatta skulle det bli av degen. I Ciabatta skall de ju vara dessa stora
blåsor eller hål i brödet,då är det rätt.Det är ju väldigt inne att baka
den sorten. Nu kan man köpa surdegen på varuhus,förr satte man den själv och kunde taga lite av den varje gång man bakade. Den skall ju leva den degen. Nu måste jag gå och lägga mig,eljest lever inte jag i morgon.Måste bara fixa in mat i frysen , för nu har den svalnat efter tillagningen.Köttgrytor på gång Fläsk-köttet var så billigt i går när jag var och handlade.Men nu är sängdags.
Måste bläddra lite i Svensk Damtidning.Jag kan inte riktigt släppa
Elisabeth Ohlsson Vallin, att hon orkar hålla på med all skit,Camilla den liggande damen på bilden, sa det måste vara 10 år sen ,det är nog 20 år sen.Bu och Blä för detta.





4 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var några som fick till sitt matbröd. Så du har haft storkok i köket idag. Ja, det är bäst att passa på när det är billigt.
Kram Mamma C

Mamma C sa...

Kram på dig, och godnatt menade jag. Det är ju du som är min goa mamma.
Puss

Bitte sa...

Naturprogram är något vi ser rätt mycket här hemma, vår yngsta hund Noomi ÄLSKAR att titta på vilda lejon, vargar och björnar och sitter som ett ljus framför TV:n så fort den visar rovdjur!

Jag missade visst kock-programmet och reprisen går alldeles för sent. Precis som du skriver borde jag gå att lägga mig, annars lever inte jag heller i morgon bitti ;-). Det är beordrad övertid på jobbet den här veckan, har redan jobbat 40 timmar fast det bara är torsdag och jobbar även fredag och lördag. Vad pigg jag ska känna mig på söndag... :-).

Många kramar
Bitte

Gunillasljusglimtar sa...

Hej på dej Hajan!..Kul med naturprogram men jag missar allt...:) Nu dille på sticke så då blir det ett halvt öga på tv! Ha en fin fredag vännen ♥ Gunilla