måndag 8 oktober 2012

Toppen med Rutavdraget ,, rena rutor

Vilken härlig dag,vilket härligt väder och en härlig Fönsterputsare
med. Sen ryggen inte vill , och benbrott ställt till det ,har jag tagit
hjälp med fönsterputsningen. Och så bra det är med Rutavdraget,
vilket tjafs det varit om det, att det bara är för bättre bemedlade. Men kära nån det är ju jättebra för oss pensionärer , ibland förstår jag mig inte på allt gnäll till höger och vänster. Killen kom kl 09.00
och körde igång omedelbart , jag fixade kaffe och smörgåsar som
vi  tog tillsammans. Han hade redan varit hos en kund före mig
klockan11.00 var allt klart.Jag har 3glas överallt,2 rum och kök,
inglasad balkong med alla fönster att lyfta och vända på. Balkongen blev så fin, jag trodde att det saknades rutor, men han skrattade och sa så bra betyg har jag aldrig fått förut.De var så klara och fina.
I kväll var min dotter här och satt upp alla gardiner nu trivs frun igen.
Nu har jag sett, Vem tror Du att Du är, det var Mark som letade efter sina rötter . Det var väldigt intressant vi kunde gå tillbaka ända till 1548, Levengood var ett välkänt namn där i den lilla staden i Amerika. En gata bär släktens nam och uppkallad efter
dem .Marks gammel Farmor satt till och med inom lås och bom. Hon  trodde hon kunde allt och sa inte ifrån om nubbe heller, så det blev  åtal för sådant med ibland.
Egentligen kommer de från början från Tyskland i Hoffenheim och hette då Leibengood. Schweiz fanns anfädrar från också
 men det var långt tillbaka i tiden. Jag valde emellan
pengarna på bordet hos TV4 eller Mark, jag tror jag valde rätt
för det väldigt mycket som hänt den släkten.Nu väntar sängen.
I morgon bliver det livat i holken, då är det sista dansen från
Canarias Playa Del Sol och de  stackars Holyvood fruarna, jag
gillar de två programmen. Jag en riktig nörd, ha,ha förlåt mig.
Glömde att berätta,tösen min hade en bukett Hortensior med sig
från hennas trädgård, i olika färger. Kan tyvärr inte fixa chippet
för att visa Er den fina buketten. Vi kom  aldrig så långt i undervisningen.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag såg pengarna på bordet och sedan Jonas Gardells nya på 1:an. Nu ska jag oxå hoppa i säng med en tidning som jag fick av dig.
Puss och kram och natti, natti

Gunillasljusglimtar sa...

Hej kära du...visst är det perfekt med rut!...bra att du inte ger dej på't själv...ha en fin tisdag vännen.../Gunilla

Majberggrens's Värld sa...

Håller med dig när det gäller RUT. Kan inte riktigt förstå den debatt som varit kring det och alltid alltid detta med de "rika"....
Tack för din kommentar hos mig men jag är nog inte riktigt med....tittar inte på Playa del sol och har försökt hitta något foto men lyckades inte. Men ikväll blir det fruarna igen. Gunilla tycker jag är en alldeles särskild profil och jag undrar var hon lyckats bli osams med såå många på sin resa i Sverige....vill synas och höras kanske?? //M

Rapport till Vänfors sa...

Gillar Rut och Rot för det är mitt leverbröd. Kan alltid diskuteras om rättvisor men jag är glad att det finns när samhället ser ut som det gör. Alternativet är svartjobb eller inga jobb alls för många...tyvärr. Sen kan jag inte låta bli att trycka in ett: Det finns så mycket pengar i detta land så det räcker till alla...ALLA...Tyvärr har en stor del av alla pengar hamnat hos ett fåtal som inte vill dela med sig ens när det verkligen finns ett behov:(
Kram Annika

samson sa...

Jag gillar både Rut och Rot,har bara anlitat Rot änså länge
"Vem tror du att du är"gillar jag har sett alla avsnitten
Gardells nya var så gripande.
I kväll blir det "Äntligen hemma för mej "och sedan Fruarna i deras drömvärld
ha det så bra
maggan