tisdag 2 oktober 2012

Skall vi dansa på Playa del sol, eller vad ?

Ja det är ju tisdag så vi tager väl en sväng , med TV 3.
Alltid roar det någon, en del lever på Pannkaka  och det är inte fy skam. Han är så god den lilla gubben som fixar middagen innan de går ut på dans. Något märkligt är ju paret som dragit med sig sina hundar dit ner i värmen,De kom från Norrland det måste ju vara skönare än denna Sol.Men det är klart uppe hos dem har det ju bara
regnat precis som hos oss.Hörde i dag att det har varit ostadigt väder ända sen i Juni. I kväll lovade väderleks-rapporten snöblandat regn kanske i morgon.( förbannade rönnbär ) Men vad gör man,jo man kan se på Svenska Holywood fruar. Där öser det inte ner en massa regn,där öses det med pengar till höger och vänster. Det verkar inte finnas någon botten alls i deras mynt boxar.
Sängarna Maria tittade på gick ju tilsammans på för 3 sängar ,vad man får ett hus för i Sverige , nägra hundra tusen kronor bara. Man skall inte jämföra, ha,ha,ha jag köpte min senaste på Jysk för lite över 2000:-, Maria kunde ha köpt flera hundra på Jysk, för det hon tänkte betala för 3 st. Men det är roligt att se denna sagovärld. Nu är jag nöjd i alla fall, skönt att datan funkar i kväll.
i går var jag ledsen på Telenor. Nu är det Tisdag och Stefan Andhe väntar med sitt kåseri,jag kommer Stefan  var inte orolig.
Godnatt alla bloggvänner ( lite fantasi måste man ha)

3 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Har också kollat på lyxfruarna....skönt att slippa se lilla Erika iallafall...Tack för din kommentar hos mig men jag förstår att vi missuppfattat varandra. Jag SER min blogg men jag ser bara ett kort (eller inget alls) dvs inga dubletter, inga stora bilder vilket jag tycker är så märkligt. Allt ser snyggt och prydligt ut hos mig....
Oj, jag längtar till sommartiden snart är förbi. Då är kl inte mellan 00.30-01.00 när jag lägger mig. Godnatt! //M

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron på dej! Åh ser så lite på tv tyvärr,men så kul att bli lite uppdaterad hos dej! Kram på dej / Gunilla

vindvittra sa...

Ja visst är de där fruarna knasiga! Jag skulle då verkligen inte vilja byta till deras värld, för allt guld i Småland ens :-) Nej det verkar så tragiskt och innehållslöst. Men kul att slötitta på dem är det ju så klart. önskar dig en fin solig fortsättning på veckan gör Kristina