onsdag 31 oktober 2012

ROSA BANDET = DUKTIGA RENEE PÅ 3AN

Vilken kväll att man kan smälta så mycket kärlek från en TV skärm.Jag skulle se  Bönderna, men slog över vid en reklam paus
till 3an och det ångrar jag inte. Vilka gripande historier, det bästa
är ju ändå att det finns så många som klarar sig också.
Jag tänkte i kväll här är man så ledsen över att man har mist någon,
det är ju så livet är , när man kommit upp i åldern. Vi  har haft 66
lyckliga år. Hur många får ha det så? Vi har ju inte haft några svåra
sjukdomar utan vi har haft tur. Och man kan ju inte leva hur länge
som helst. När man såg den unga pappan med sina små pojkar vid
mammans grav. Det känns ju som hjärtat ska brista. Jag tycker
Renee Nyberg är så duktig att leda dessa program. Mitt i all sorg
bliver det till och med lite lättsamt ibland. Det enda jag stördes av
var när Lena Philipssons avlagda make Per fick ringa till någon Kajsa han kände och tigga pengar.
Men det är klart det blev ju 20.000:- som ramlade
in.10.000 från dem var.Man får väl blunda för den smaklösheten.
Jag slog ju över till 4an ibland, och nu svallar känslorna bland
alla på landet, oj,oj, så tråkigt det blev kos Klas i Kolmården.
Och kamel-ryttarinnorna slåss om sin gubbe.
Den blyge Sven-Arne har fått korgen en gång förut, och har ju så svårt därför. Ja den som lever får se hur detta dramatiska äventyr slutar. Nu säger jag natti,natti i alla fall.

7 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Jag tittade på bönderna men inte på galan. Kanske finns den på tv3play?

Verkar svårt det där att bli kär på beställning och med tv-team mm runt omkring kanske det inte är så konstigt.

Natti natti //M

Viola sa...

Gillar oxå bönderna..men gillar inte att Klas skickade hem fel kvinna..ännu en grå dag..har haft mkt att göra i butiken men nu har julen anlänt :) HA EN BRA DAG, KRAM

Mamma C sa...

Kameler finns det gått om här nere i öknen oxå. Vi var och kollade på dom här om dagen. Men det ser inget skönt ut att rida på dom. Det är märkliga djur, både fula och söta är dom oxå.
Puss o Kram

Äppelblom sa...

Hej Hajan!

Grattis - du har vunnit i min tävling.
Om du skickar din adress till min mejl, så skickar jag ett pris till dig som lyser upp i höstmörkret.
Må så gott och kram!
inga-eriksson@hotmail.com

Gunillasljusglimtar sa...

Hej...'Gumman'...Du får gärna två lotter tills dottern hinner hjälpa dej:))...missade det programmet också...hihi...undrar vad man gör igentligen!..Kram Gunilla

Anonym sa...

Hej Hopp , nu tittar Kalle Stropp in igen ! Ingen TV för mig kollade in snok på pc'n. det är underhållning det. Tittar ut på Lördag fm. Ha det Gott / Sonen

Körsbärshöjden sa...

Hej
Här var det mycket trevlig läsning, kul att få lite Tv-tips :)
Själv är jag extremt dålig på att se på Tv,kanske jag borde sett cancergalan...

Ha en riktigt fin helg :)
Eva