torsdag 11 oktober 2012

Oj, Oj, Underbart Gula rosor och fina Syltburkar

I går fick jag ett telefon samtal från en kusin till min man, som ville
komma i dag och hälsa på. Nej snälla Du jag skall tvätta i morgon
så synd sa hon.Men jag ändrade mig, kom Du ,kom vid 12.00.
Oh ´vad jag är glad att jag ändrade mig, jag tog inte med några lakan så, då gick det ju lite fortare.Hon hade med sig en bukett Gula Rosor,det är hoppets färg.Fyra burkar med olika sylt i, en burk som var lite större ,i den var det fina inkokta lingon. En stor påse med äpplen
2 st plastpåsar med okokta lingon i,som jag själv kan koka. Till
kaffet en nybakt äpplekaka, det var väl snällt och givmilt. Jag blev
så glad ,eftersom vi inte kan träffas så ofta nu för tiden på grund
av olika omständigheter, så var det extra roligt. Och vad vi pratade
det var mycket att taga igen.När vi ätit maten som jag bjöd på förstås,har ni provat ABBAS påsar med olika röror som bara är
att hälla över laxbitarna, in i ugnen 15-.20 min i ugnen . Det är supergott. Vi avslutade träffen med att vi gick löst på 2 st garderober, så hon hade med sig 3 stora bärpåsar med kläder från
både mig och min gubbe.Det skall till Estland , tänk så bra, att det
kan komma till nytta. Ja i kväll blev det inte någon recension av
Tv programmen. Såg bara Kocktävlingen som är så trevlig,jag höll
på Paul men tji fick jag. Hur det går för De som bakar bryr jag mig inte om.Men det blev en kines  Mo Yan som fick Nobels
Litteratur pris. Han förenar saga och historia i sin realism ,det låter
ju intressant. Två st i morgonsoffan hos Svt gissade på honom.
Ett stort steg, eljest har ju de flesta inte hört talats om dem.
Nu skall jag lägga mig efter en trevlig och underbar dag.Tack
kära vän för ditt besök.

7 kommentarer:

samson sa...

verkligen gulligt gjort
ha det så gott
maggan

Mamma C sa...

Så snällt och rart med blommor, sylt och allt annat du fick. Jag såg båda pogrammen, först kockarna sedan bagarna. Jag ville oxå att Paul skulle vara kvar.
Puss och godnatt

Majberggrens's Värld sa...

Så trevligt med ditt besök! Vilka fina presenter/gåvor du fick men det viktigaste kanske var att ni träffades och fick prata.
Jag så Kockarna och Antikjakten på tv8. Gillar dessa program med antikviteter och auktioner. Sen läste jag ut Göran Rosenbergs bok....och nu får jag se om jag kan somna. Den är bra för den som intresserar sig för denna typ av frågor. //M

Lisa-Maja sa...

Oj, så mycket gott hon hade med sig. Det var tur att hon fick komma, trevliga pratstunder kan man aldrig få för många av.
Och garderobsrensning är inte heller fy skam, skönt när kläder kan återanvändas.
Jag har också tittat på kockarna ikväll tycker dom är lika bra allihop, men vi får se när det drar ihop sig till semi nästa gång, vem som orkar med trycket bäst i duellerna. Bakprogrammet följer jag också, men tycker nog att dom är ganska dåliga allihop, så jag somnade. Varför är man med i ett bakprogram när man inte ens vet vad en drömtårta är???
är det enbart för showen?? Masterchef som kom efteråt, sov jag också till, så jag har i princip missat alla program ikväll;)) egentligen bättre att jag lägger mig direkt, men se det gör jag inte...nu är jag jättepigg igen:)

Du får ha det så gott!
lisamaja

Rapport till Vänfors sa...

Vänner...oavsett vilka de är... familjemedlemmar, grannar, arbetskamrater, kvinnan i kassan på Ica, Bussföraren,...oavsett djupet i vänskapen...är det viktigaste i livet. Lät som om du hade ett härligt möte med en av dina igår:)

Ang din fråga hos mig så anser jag att fantastiska kvinnor i alla åldrar: Unga, yngre och riktigt unga ska äta choklad och vin (alkoholfritt går alldeles utmärkt)
regelbundet. De alldeles speciella
kvinnorna över 80 bör unna sig det dubbla:))
En härlig helgkram från Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vikken go historia detta blev...förstår att du blev glad som ändrade dej...Jaa mina ' ordspråk'...hittar jag i små tänkvärda böcker jag köper...en del knåpar jag i hop själv...gillar sånt.Trevlig helg vännen...Gunilla

Vardag och flärd sa...

Hej och tack för att du tittade in hos mig! Jag har bläddrat lite hos dig och fann det intessant, ska läsa mer sen. Din blogg har värme och glädje!
Så många härliga presenter du fick av ditt besök och förstår att ni hade en härlig dag.
Jag önskar dig En riktigt fin helg!
Kram Eva