söndag 14 oktober 2012

Och regnet det bara öser ner, tack inget mer

Namnet på TV4as serie "solsidan" är ju underbart. För här där jag bor har det regnat hela dagen.Men det har det väl gjort nästan för alla andra med.Serien var lite roligare i kväll, det tager sig kan man
säga.Så typiskt småbarns föäldrar , som det har blivit med alla aktiviteter, ungarna skall ju vara med på allt nu för tiden.
Männens rädsla att inte räcka till,för all del kvinnornas rädsla med.
Jag skrattade när han mätte "pungen " för att se om han hade fått
switch, det är inte klokt. Hellenius hörna gjorde skoj åt halv åtta
hos mig.Det var Foppa som skulle fixa maten men hade fixat
den Italienske mästerkocken, lånat honom för att vinna alla pengar
i potten.Allt var ju bara skämt,hoppas alla förstår det. Jag tycker
folk börjar ha svårt att hänga med på en del saker som sägs och görs. I dag kom vår dotter på cykel i kylan för att säga hej åt sin
pappa och krama om mig. De åker iväg en hel månad till
Gran Canaria, de får ju bra väder i alla fall,om inget konstigt skulle
inträffa. Så skönt, de har den lilla datan med så vi kan meila till
varandra. Duktiga barn de har som sköter hus och Djur, medan de är borta. Jag önskar det går bra för alla inblandade. Som väl är har
vår son inte anmält någon resa , det känns lite skönt faktiskt.
Nu säger jag godnatt och skall gå till sängs,bättre än i går när
jag sov så gott under TV-programmen. Natti,natti

3 kommentarer:

  1. Jag missade Solsidan ikväll. Blev fast på Aftonbladets livesändning av den otroliga Felix och hans hopp från 3,7 MILS höjd. För mig blir det nog några timmar med min bok innan John Blund kommer. //M

    SvaraRadera
  2. Ja, här blev man fast för att se hoppet oxå. Men jag kollade på play senare. Tur att man kan göra det. Idag är det ett riktigt skitväder ute. Då föredrar jag lite kyla istället. Än detta regnande.
    Puss på dig

    SvaraRadera
  3. Jaa du Hajan! Tack för besöket hos mej det värner det vet du:)) Jaa solsidan var bättre igår än sist,hihihi...Ja käre nån så di håller på! Bor du på landet? Kramelikram..Gunilla

    SvaraRadera