söndag 14 oktober 2012

Nu försöker vi igen Farmor, hurra nästan ! ! !

 ,
God Morgon, här är det en som som försovit sig.Jag skulle berätta
om min trevliga dag i går. Men jag vaknade ute på vår fina Göta Kanal, såg Ebba Sydows program, kommer ihåg Tommy Körberg,
som skulle göra resan och berätta minnen, men då gjorde min hädelserika dag sig påmind,och jag somnade.Vi var först hos maken,sen vid Konsum där vi har vår post nu,hämtade paketet ,en
ordentlig skrivbordslampa. " skitbra " får man säga så?
När vi ätit vår middag, köttgryta och potatis, sa min son nu tager jag köket så kan Ni gå in till Datorn. Martina vet att jag är besviken
att jag inte klarar det där med chipset från cameran,nu tager vi det
sakta så går det bra, sa hon. Så det var som en examen ,jag fick försöka och försöka hurra, jag klarade det.Så därför kommer det
egna tagna bilder.Den här bilden är från ett annat gulligt barnbarn
jag har, jag var i deras fina hus, vi blev bjudna på soppa och gott
nygräddat bröd. Det var en riktigt trevlig trevlig släktträff kan man
säga.Min måg vill inte vara med på bild. Fönstret togs i dag, och
så fixade jag det själv, det är från mitt sovrum.Bilden under är
från Intresseklubben, jag vaknade ju tills det började. Det var
jag mycket tacksam för.Jag har sagt till mina väninnor ni måste
se det,men icke sa Nicke de vill inte ha prat,utan andra program.
Innan Westers program,ropade min son nu är det klart här,då var
kaffet klart och dukat i köket,efterrätten blev kaffe en var sin glass-strut.Göta kanal programmet hade nog mina kamrater gillat,
Nanne Grönvall väckte mig, tur det, för då fick jag höra och se Brolle.Men om ni kollar denna blogg du mitt kära barnbarn, så ett
stort tack för i dag och vad Du lärt mig,ett stort tack till kökspersonalen med. Ha,ha jag bara skojar,jag var ju vaken när
Ni gick hem i allafall.

6 kommentarer:

  1. Jättebra att Martina lärt dig det nu. Jag har ju visat dig ett par gånger, men kanske gått för snabbt fram då. Verkar som ni hade en toppendag igår också. Vi syns snart.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya lärdomar! Vilken lycka att ha så trevlig familj omkring sig och som även är datakunniga. Förstår att det är jobbigt och ibland ledsamt med att din man inte är helt frisk. Du skriver så trevlig hos mig och jag är så glad för det. //M

    SvaraRadera
  3. Var ju jättebra bilder du har tagit
    Ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du lärt dig då får jag se fler bilder på hem och familj. Har just skrattat gott åt Solsidan och deras sätt att presentera förskolor på. Kände dock inte igen mig. Nu ska jag titta på Foppa. Ha en trevlig måndag. Kram Ann

    SvaraRadera
  5. Men är det Du på bilden i headern? Så söt, så vill jag också se ut den dagen jag passerar 80! Och så vill jag vara lika uppdaterad och nyfiken på det tekniska omkring oss.
    Önskar Dig en trevlig start på veckan!

    Kram
    Cia

    SvaraRadera
  6. Jaa men jag tycker du är otrolig!!..jättrfina bilder...o ett härligt tänk har du...kram..Gunilla

    SvaraRadera