onsdag 10 oktober 2012

Nu är hösten här , det blåser lite snålt

Nu har jag kommit i hösttagen ,Ni vet det där att pynta lite. Jag tycker det är så mysigt. Jag har lite pumpor här och var,alltså
konstgjorda. Hösten är välkommen , i morse hade vi bara 3+ grader.Det är det den 10de i dag, förra året var det den 9de som
första frosten kom.Såg det i min dagbok, man glömmer lätt eljest.
Idag skulle ju damerna flytta in hos bönderna, så skönt att man inte
behöver ha de bekymren att man kommit över sådant.Men det skall bli spännande,jag tror gubbarna kommer att få det lite jobbigt var efter.Men så fint de hade alle sammans tycker jag.
Satt mig utanför Äldrecentrat i dag för att vänta på min färdtjänst,
men jag fick allt sätta mig inomhus igen.
Det var för blåsigt, jag kunde ha satt mig  bredvid en boende som satt så skönt i solen, men jag orkade inte med det idag
för han hör så illa så det bliver bara jobbigt att prata med
honom.Förlåt mig att jag tänker så, det bliver så himla komplicerat
har försökt flera gånger.I morgon skall jag vara kl 07.00 i tvättstugan, det är skönt att börja tidigt tycker jag. Klockan ett får
jag middags-främmande , jag har förberett i kväll så det går så bra.
Det bliver Lax igen, men det är en bra rätt,fort går det och nästan
alla tycker om Lax. Jag avslutade kvällen med De kallar oss
skådespelare. Kommer Ni ihåg Ing-Marie Carlsson ,som spelade så bra i Tre kronor som var en följetong för många år sen.
Henne hör man inte så mycket om heller nu för tiden,men hon
jobbar fortfarande och spelar teater på olika scener.
Det går inte lika bra för mig Jag har spelat färdigt nu så jag säger
God Natt, vi hörs i morgon igen, kanske ???
 

4 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Men det är väl klart vi hörs imorgon:) Kommenterar inte jämt men läser allt.
Kram Annika

Majberggrens's Värld sa...

Håller med ovanstående....klart jag tittar in hos dig. Såg också bönderna och gillar det bättre nu i år, kanske är det för att det bara är män med....men så får man väl inte säga/skriva nu för tiden. Alla blir ju så kränkta och diskriminerade. Ja, du någon tvättstuga skulle det aldrig bli för med kl 07, då har jag inte en tanke på att göra något annat än sova. Men å andra sidan är kl 24 nu och jag är uppe ett tag till. //M

samson sa...

Usch ja,nu är det kallt ute vi hade -3,9 grader vid 8tiden idag
och då bor jag inte ens i Norrland utan på Småländskhöglandet
ha en fin dag
maggan

Mamma C sa...

Ja nu är det mössa och vantar på när man drar iväg till jobbet. Hoppas din dag blev lyckat med ditt besök idag och att det gick bra i tvättstugan. Vi hörs i morgon telefon.
Kram min lilla mams