tisdag 30 oktober 2012

Kan Du slå en pensionär ? verkar lite lovande.

Vilken trevlig serie som började på SVt i dag. Där skulle jag velat
vara med, fast för 30 år sen. De som försöker få liv i oss soffpotatisar är Sydney 75 år och Lisbeth 68 år. Vilka hurtigbullar det  var .Vilken energi de hade  detta härliga par.
Första paret ut var Cecilia och Jörgen de var 42 år.
De hade alla svagheter som De inte skulle ha,hon rökte , han snusade.  De åt fel mat och gjorde precis som alla andra myste i
TV soffan och plockade i sig chips och godis. Jäklar vad De fick
jobba , med det var ju själv-valt. Det blev simning, dans och cykling. De tänkte lägga av, men insåg när de tävlade och dansade
med 75-80 åringar utan "flås" att De skulle satsa på detta.
Nästa program var på 3an, Småstads drottningar heter det. Nej det är inte Hollywod fruar,man kan tro det när man ser tösen här,botox
förstås, jag förstår inte det här med dessa ankläppar överallt.
Det är Tina,Åsa, Michela och Johanna vi får följa där. Johanna har
ju varit med förr när de sökte en man? Detta program kommer jag inte att följa, det är ett program som passar bättre för unga damer.
Min goda vän som skulle till Amerika kom inte med i dag,men i
morgon skulle det kanske funka med plan, från Köpenhamn.Det bliver inte till Wasington då, utan då får hon taga sig vidare med andra plan i USA. Hennes stora syster och man kommer till mig under Allhelgona helgen,
De skall sova på Scandic norr.Nu skall jag tänka ut lite gott att äta när de kommer.Det skall bli lite trevligt med Göteborgsfrämmande.
Nu skall det bli trevligt att lägga sig att läsa, Året Runt har kommit.
att
Här är alla tjejerna jag talade om i 3ans serie.

3 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron! SKA inte följa småstadsdrottningar heller kan jag lova, nästan..Kollar så lite men i kväll Berg flyttar in,det är bra! ha en fin dag vännen ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Här blir det inget tv-tittande i år på datorn. Det tar för mycket på örena vi har. Idag regnar det igen. Blir nog att gå upp till marknaden i alla fall.
puss

Majberggrens's Värld sa...

Jag tittar på Bönderna men nu får det verkligen hända något ikväll.....samtidigt har jag min laptop i knät och kollar runt på bloggar. Trevlig kväll önskar jag //M