söndag 28 oktober 2012

Fullmåne igen kan det vara sant ?

Kommer Ni ihåg att jag undrade över fullmånen, han var ju full nyss , har det verkligen gått en månad sen sist? Jag var ute med
värmeljus för att sätta ner dem i ljusskåpet jag köpte på Romantiska
ting hos Violan. Men vet Ni , jag tände dem inte, för rakt in på min balkong sköter fullmånen om belysningen nu. Den är så stor och stark att det är svårt att titta på den.  Jag tänker på min goda vän
från Göteborg som skall flyga till sin son i Atlanta i USA. Nu vet
inte hon kraken , om hon kommer i väg för den jäkla stormens skull.
Men hon måste till Köpenhamn för att invänta besked om resan.
Jag skulle aldrig klara att flyga som hon,två byten är det med på
olika terminaler.Hon är van ,men jag skulle aldrig klara av det.
Att jag tänkte på henne beror på att jag såg SVt s nya serie, om
amerikanarna som söker sina rötter här. Ett mycket trevligt program,synd bara att de åker ur tävlingen en efter en. Jag tyckte det var så gripande förra gången.Jag skrattade de fick ju smaka på Surströmmingen, hon tyckte det smakade som en gammal fis kan lukta. Rätt bra beskrivet. Jag själv tittar varje dag hos Mamma C om hon gjort något mer på sin blogg, men icke sa Nicke.
Bilderna har jag tagit från Google även i dag, passar bra tycker jag.
Sov gott alla bloggvänner,som kan sova. Jag är för pigg för att
somna nu,det bliver att läsa ett tag.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu sitter jag inte vid datorn lika länge som jag kan göra hemma. Här vill vi spara på mg-biten så länge som möjligt.
kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Har en arbetskamrat som befinner sig i New York just nu... Undrar hur det går för henne, hon ska åka hem på onsdag, om det går att flyga då, vi får väl se...
Kram
Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en bra vecka
kram Rosa

Evashusotorp sa...

Önskar dig en fin start på den nya veckan
Eva

samson sa...

Jag såg det programmet åxå,som vanligt tittar jag med ett öga för sitter ofta med datorn i knät framför tven
varma kramar
maggan

Lilla Blanka sa...

Hej du goa!

Ja fullmåne, det är nåt speciellt. Man liksom dras till den på nåt sätt. Inte undra på att det finns något som heter mångalen :-)

Stormen ja, jag hoppas att det inte blir så mkt av den som de fasar för. Har en bekant som skall springa New York maraton och det kanske ställs in. Väldigt tråkigt i så fall.

Kram och ha en riktigt fin vecka. Hoppas du kan sova...
Mia

Bitte sa...

Tack för den fina hälsningen hos mig! :-)

Vet du, jag tänkte precis som du när jag såg fullmånen häromdagen. Det känns som att det inte alls är längesen som det var fullmåne, och nu är den redan här igen. Märkligt!

Jag tittade också på Så mycket bättre, det verkar bli en bra säsong även i år!

Ha en fin vecka i snöslasket!

Många kramar
Bitte