söndag 21 oktober 2012

En Eloge till min käraste

INTE ENS EN GRÅ LITEN FÅGEL
SOM SJUNGER PÅ GRÖNAN KVIST
DET FINNS PÅ DEN ANDRA SIDAN
OCH DET TYCKER NOG JAG BLIVER TRIST


INTE ENS EN GRÅ LITEN FÅGEL
OCH ALDRIG EN BJÖRK SOM STÅR VIT
MEN DEN VACKRASTE DAGEN SOM SOMMAREN GER
HAR DET HÄNT ATT JAG LÄNGTAT DIT

NU SKALL DU ALDRIG FAMNAS MER
I GLÄDJE OCH TILL TRÖST
OCH ALDRIG MER SKA LÄNGTANS SÅNG
FÅ SJUNGA I DITT BRÖST
ETT SKEPP STYR UT OCH LÄMNAR KVAR
TILL AVSKED DESSA ORD
ATT ÄLSKA OCH BLI ÄLSKAD
ÄR DET STÖRSTA PÅ VÅR JORD
Lasse Berghagen och Nils Ferlins ord passar idag
när jag mist min käraste vän.

11 kommentarer:

Ann i Vilhelmina sa...

Jag älskar Nils Ferlin. Och jag blir så ledsen när jag förstår att Brunte inte finns mer. Men jag är oerhört glad över att han en gång i tiden var min svärfar, och i mitt hjärta kommer han alltid att vara det. Kram till dig och dina barn i er sorg.
Ann

Majberggrens's Värld sa...

Många tankar till dig och de dina idag. Kram //M

Gunillasljusglimtar sa...

Åh lilla du! Får verkligen beklaga sorgen ♥ Gunilla

samson sa...

Tänker på dej
Kram maggan

Äppelblom sa...

Men, så sorgligt!
Många varma kramar från mig!

Rosa i huset i vitt sa...

Många varma kramar till dig
Rosa

Rapport till Vänfors sa...

Så gränslöst sorgligt...min man är 8 år äldre än mig så antagligen står jag liksom dig en dag ensam kvar på stranden och längtar...tänker på dig okända vän, om jag får säga så?

Just denna dagen kanske det är svårt att ta in men det finns många kvar hos dig...till och med okända ute bland bloggarna:)
Den varmaste av kramar till dig Annika

Hannis sa...

Så ledsamt!
Jag skickar min varmaste kram och många tankar till dig/ Hannis

Evashusotorp sa...

En VARM kram till dig

Bestemor Drillo sa...

Kjære ukjente ! først vil jeg takke for oppmuntrende ord på min blogg og så får jeg se at du har mistet en som sto deg nær! Derfor sender jeg deg en varm kram og vit at vi er her ute!

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Hajan...Hur går det för dej?...Varma kramar från 'pucken'...hihi...ja mojängen ser ut som en minipuck!...Gunilla