måndag 15 oktober 2012

Efter regn kommer det solsken, när DDDDÅÅÅÅÅ

Så här är det fortfarande omkring oss, nej nu ljuger jag vid 14.00
var det solsken i minst 9 minuter. Man skall inte klaga det är inget att göra åt det heller.Det är ju ingen katastrof , men man börjar tröttna.Slut gnällt om vädret , då är det trevligare att tala om dessa
Jag älskar sådana här program.Jag gillade alla som samlats i dag,
Elisabeth Gummeson har jag aldrig hört förut. David Hellenius var ju värd, han som höll i trådarna denna gång.Stå upp komikern
Marika Carlsson är ju fyndig, och berättade roligt om de problem
som kan uppstå, när man är färgad och från ett annat land. Cecilia Frode älskar jag, hon är så naiv så det är inte sant ,hennes tankar går ju i en annan riktning än hos vanliga människor. Hon kan ju be vem som helst dra åt helvete.Tänk så många roller hon gjort, och vad hon roat oss.Hellenius berättade om sin pappa-roll hur jobbigt
han hade det,tack vare en svår förlossning för Rene,  när deras son
föddes.Sen när det var klart blev han faktisk Hypokondiker ,trodde
att han inte var bra osv.Underbart också att höra Håkan Juholt tala
om sina upp och nedgångar.Jag kommer ihåg hur jag attraherades
av hans tal ,den gången när han valdes till partiledare. Alla pratade bara om hans mustasch mer än honom. När dessa program går på
sommaren på radion,passar inte det mig, flera timmar mitt på dagen
jag ser dem gärna så här i stället på TV. Jag vet förr när vi hade semester tog vi med vår lilla radio och hörde på detta program vid
någon sjö eller i båten. Det var tider det, minnen har vi ju alla.
I morgon skall jag se på TV4 play, jag gillar Jenny Strömstedts
program,men ack så sent.

3 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Jag har också sett sommarpratarna och tycker att det är bra. Vi brukar ju ofta tycka lika men vad betr Håkan J tycker vi definitivt olika.
Men tur är väl det att vi alla kan få tycka och tänka fritt! //M

Anonym sa...

Hej Gumman!

Du kan lyssna på sommarpratarna på datorn när du vill. Jag spelar in det på min mp 3 och lyssnar när jag målar eller är ute och går. Har hört så många bra. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=5148324

klicka på länken eller skriv in den så har du många goa timmar framför dig. Mycket bättre än Hollywood fruar om du frågar mig.
Ska titta på programmet senare i kväll.
Idag har det snöat här så vi fick faktiskt ihop till en liten snögubbe. Ungarna älskade det. Inte mina alltså, de hatar den. De är ju stadsungar Ha en go kväll Ann

Yvonne sa...

Jag gillar också sommarpratarna och ser det på TV play! Ha en bra dag!