tisdag 16 oktober 2012

Det var Kräfskiva på Äldrecentrat Tjo Hejjjj

r
Ja riktigt så här gick det inte till , men personalen hade fixat till en
riktigt trevlig fest.Trevliga girlanger i taket, svenska kräftor
en del av sköterskorna hade gjort fina pajer,alla äter ju inte kräftor.
Det till och med blev en svängom, för De som vill,och det ville dom. Jag frågade så fort jag kom i morse om det hade blivit lyckat,
och alla var så nöjda. Och alla hade så mycket att prata om i dag, så klart när det händer lite ovanliga grejer.
Här händer inget ovanligt jag skall titta på Hollowood-tanterna
ja, jag vet att det Sverige- Tyskland, men det är ju en helt annan
match när det går på en annan kanal,tyvärr. Tittade i morse
på Jenny Strömstedts program, jag tycker hon är jätteduktig.
Henemark var ju där förstås, hon har väl klippkort på alla kanaler nu. Lite rätt har hon väl,men det rör mig inte i ryggen vad De sysslat med. Nu får det räcka för det bliver ju Gunilla Persson
hon skall visst vara i farten igen nu gäller det den nyanställda
tösen,som skulle sköta Gunillas mamma . Tösen  har blivit förkyld
och måste flytta,hoppas flick-kraken gör det.
Som vanligt somnar jag i sällskap med Stefan Andhe det är ju
tisdag och hans kåseri i Året Runt.Ha det så bra.


7 kommentarer:

  1. Här ska det ses på fotbollen och strykas samtidigt. Jag har lite kvar i den där förbannde högen. Idag har vi haft lite solglimtar har jag sett genom fönstret på jobbet.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Blir fruarna för mig med...man blir inte lite trött på den där Camilla..och syns överallt..har fått nog med smutskastningen, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  3. Så trevligt med fest! Hos oss blir det nog fotboll och fruarna ser jag väl i natt eller imorgon. Trevlig kväll //M

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med fest. Hoppas Brunte kunde vara med.

    Kram Ann

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med kräftskiva. Kräftor är så gott och paj det hör till!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  6. Gomorn Hajan! trevligt med kräftskiva! Min pappa bor på ett serviceboende,dom fixar med mycket sånt:)
    Hepp INGEn tv för mej igår,promenad med gubben när vi kom hem o titta int ill ett par grannar,dom blev så glada,hiihhi...Kramen på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det är bra att du håller koll på det där... hihi. Jag har inte de kanalerna, så jag kan inte kika på det.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera