lördag 6 oktober 2012

Anhörigdagen på Äldrecentret

I dag var de anhörigas dag på Äldrecentrat där min man bor, det bjöds på kaffe och en kaka. Jag tänker aldrig på dessa dagar eftersom jag är där varje dag.Om jag hade ett jobb skulle jag ju inte kunna det,men jag har inget annat för mig så det passar bra.Det knackades på vissa dörrar, som inte har besök så ofta.
En liten dam som bor granne med min man, hon sjöng för sina gäster hörde jag, hon sjöng om kaffetåren.
Kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker, så långt kan jag den med,men sen stängdes dörren till henne så jag hörde inte resten tyvärr.
Min mamma och pappa sjöng den jämt,men De kan jag inte fråga
de är borta för länge sen. Jag kanske kan slå på Google, där får man reda på det mesta. Jag tycker det är underbart med Google, när man inte kan taga fina bilder,och inte kan få fram dem i datan.
Skickar med en liten tankvärd bild,det kan inte nog spridas till
alla och en var. Kvällen avslutas med Fridlyst och Intresseklubben.
I morgon är en ny dag, vi hörs eller ses !!!! Hörs i varje fall

5 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Roligt att du vill prova lyckan i mitt lotteri. Trevlig helg! //M

Mamma C sa...

Halloj, nu ska vi hoppa i säng här. Lilleman har somnat för länge sedan. Vi har bara varit i lillskogen här hemma och plockat en massa löv till våra kransar som vi gjort.
Kram och godnatt

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för fint inlägg! Hälsar du på din man varje dag? Det var strongt gjort! Har du långt dit då?... Du får en bamsekram av mig för hos dej finns massor att lära:)) Kram Gunilla

Monika sa...

Hej på dej!

Tusen tack för den fina kommentaren.

Och tack för kramen! Jag ska föra den vidare :o)

Är det kanske Harry Brandelius sång "Kaffetåren" du menar. Här kan du lyssna på den:

http://www.youtube.com/watch?v=NDMQ5LI9ArA

Eller är det kanske "Kaffevisan"...
Här får du texten:

Av allt det goda, som man förtär,
bland alla jordiska drycker,
ju kaffetåren den bästa är:
den skingrar människans nycker;
den styrker kroppen, den livar själen,
den känns från hjässan, ja - ned i hälen! Hå hå, ja ja!

Ha en fin söndag!
Kram
Monika

Black Iris sa...

Vad fint av dig att du besöker din man varje dag.. Min bror bor på äldreboende också men jag kan bara besöka honom på sommaren för vi bor 80 mil ifrån varandra..

Kram Maidi