torsdag 18 oktober 2012

Änglar finns dom? ja då 8-10 st som jag vet.

Nu är det verkligen time för hösten, den känns både inombords
och utombords.Man bliver lite deppad ibland, allt är inte varken bra
eller dåligt. Jag har ju som överskrift i dag, Änglar finns dom?

Ja där jag är 3-4 timmar varje dag, där finns De , De kallas undersköterskor. Jag vill ge Dem en eloge för vilket jobb de gör.
Hur kan de vara så underbara och tåliga, det är ju inte bara glada
boende som finns där. De är inte bara goa och rara till de som bor
där, utan förstår precis hur vi anhöriga behöver muntras upp ibland med.Det är ju över 2,5 år som jag besökt här, men förr lyssnade jag inte så mycket,men nu har jag mycket tid till det.Det är då jag undrar hur orkar De.Har de stegmätare månne, jag undrar hur långt de går varje dag? Vad man undrar oxå, varför får De inte högre lön? Jag är glad att vi valde rätt boende för vår anhörig, det känns
skönt vi har inte kunnat valt annorlunda. Nu är dags att krypa till
kojs i morgon är en ny dag.

8 kommentarer:

Äppelblom sa...

Jag håller med dig om änglarna - det är tur att de finns och de skulle verkligen behöva mer i lönekuveret.
Må så gott!

Majberggrens's Värld sa...

Så bra att du är nöjd med boendet och änglarnas omsorg. Min mor bodde också på ett bra hem och det var ju viktigt för mig som bodde 40 mil ifrån och inte kunde besöka så ofta. //M

Rapport till Vänfors sa...

Har arbetat två år som vårdbiträde. Otroligt slitigt,tung och helt underbart. Arbetade med min kommuns mest dementa och vårdkrävande patienter. Visst kan man räkna upp en massa jobbigt men guuud så många fina minnen. En hundraårig, tandlöst leende mun i de skrynkligaste ansikte som vänds mot mig och jag tittar rätt in i ett par tjugoåriga ögon. Så ofta jag insåg att vi inte blir äldre än så egentligen. Jag är så tacksam över de två åren och lärde mig så fruktansvärt mycket om mig själv och gamla människor som levt ett helt liv.
Kram Annika

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan ..arbetar ju inom vården och det är det bästa jobb man kan ha ...att få träffa alla olika människor och hjälpa dom på bästa sätt..när man går hem efter sitt arbetspass så känner man att man varit till glädje och nytta

ha en trevlig helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Håller med dig, det är ett helt underbart ställe pappsen är på.
Vi hörs i morgon när vi kommit till Arlanda.
Kram

Anonym sa...

Vad härligt att det är ett bra ställe Brunte får vara på. Det är ju lika för mig inom förskolan, att ha sitt barn på en förskola som är bra det är ju oerhört viktigt.
Ha en trevlig helg.
Kram Ann

Fågel Blå sa...

Åhh så bra att det är bra!
och visst finns det änglar!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

annika sa...

Skönt att känna att man har gjort ett bra val. Annars läser man så mycket i massmedia om missförhållanden.
Här är behaglig temperatur och uppehåll. I dag ska mycket hinnas med :)

Kram