måndag 3 september 2012

Vilken underbar dag 3dje September

Titta hur fint jag har där jag bor, i hela vårt bostadsområde är det
Massor med Rönnbärsträd. Alla är fulla med bär, ska man gå efter
talesättet så skall det bli en Vargavinter. Jag riktigt njöt i dag, jag gick av tidigare för att riktigt njuta. Chaufförerna vill inte gärna släppa av någon annan stans än den adress man angett. Men nu har han kört mig 100 tals gånger, så jag fick gå av. Ja skulle det hända mig något så kanske De får stå till svars. Jag var ju i allafall i mitt bostadsområde. Snart kommer de där fåglarna som äter dessa bär, och blir berusade av dem(gud vad jag bliver trött på mig själv, nu har jag glömt vad de heter) Det har jag själv sett en gång. I dag åt jag min middag på min balkong,uppstekt kyckling och potatis, tomater och gurka. Jättegott till det tog jag ett stort glas ÖL 2,8 bara, jag trallar redan. Nej kära Ni jag bara skojar ett glas öl eller två det står jag pall för. I dag såg jag reportage från den trevliga bussresan som de hade på Östgöta-dagarna.Såg en bild
från Romantiska ting i Östra Husby där jag varit. En underbar tur med mina barn och barnbarn. Skickar med en bild på sista blommorna som vi plockade när vi var ute och gick maken och jag.
Nu ses vi i morgon igen, tack för mig.
PS Ni får inte glömma bort Petra Mede i kväll på Svt1, vem tror Du
att Du är,skall bli spännande tror jag .DS

7 kommentarer:

Monika sa...

Hej allra bästa DU! :o)

Vilken fin dag du haft! Härligt!

Är det sidensvans du menar? I alla fall brukar vi ha massor av såna en tid framåt. Dom älskar rönnbär.

Läste på text-tv att Petra väntar sitt första barn. Då kan det nog vara extra kul att veta alla släktbanden. Gillar det där programmet och är lite sugen på att själv börja släktforska.

Ha det gott och trevlig kväll!
Kram
Monika

Mamma C sa...

Det är ju riktig indiansommar ute. Helt underbart att cykla hem från jobbet. Nu ska jag iväg till gubben. Ska kila upp till Ica och köpa lite.
Kram

Viola sa...

Jodå...en annan var linslus idag :) vi hade besöksrekord när det gäller östgötadagarna...var så roligt med alla positiva kunder :) ha en skön kväll, kram

Tre Tanter sa...

Trevlig kväll önskar 3 tanter!

Rapport till Vänfors sa...

Rönnbär, åh nu blev jag sugen på att göra nåt fint eller bara sätta in en enkel bukett. Det påstås att om man torkar rönnbär och äter ett om dagen så får man i sig allt c-vitamin man behöver under vintern...kanske värt att prova.
Kram Annika

Ann-Catrin sa...

hallå där!

Men visst är det vackert med rönnbär. och mycket av dom i år är det också... någon vargavinter vill jag däremot inte veta av..hualigen
Nu njuter man av otroligt soligt och varmt väder.. bäst att njuta

Vilken snäll busschaufför..

kram kram
Ann-catrin

Majberggrens's Värld sa...

Jag tror som Monika ovan att du menar Sidensvansar. Jag har två sådana som funnits med mig hela livet, uppstoppade förstås. Pappa som var jägare ombesörjde detta och enligt honom "dog de av något med bär"....Vi hörs //M