onsdag 5 september 2012

Var har inspirationen tagit vägen ?

 Ja eftersom jag älskar min tv,och gillar att hitta andra ovanliga program. De börjar lite tidigare än de vanliga , jag hade tänkt att se Seglarprästen. Men tyvärr somnade jag och sov över det programmet. När jag var vaken och klar var det lagom till God Kväll.De var på Grösaksmarknad i kväll, lagade maten utomhus och bjöd på.Susanne hade en jättestor Wookpanna ,som hon blandade allt på. Jag hann att göra en macka och lite kaffe till nästa
program som .naturligtvis var Halv åtta hos mig.I kväll var det den
lilla portugisiskan som stod för maten, så just nu leder hon tävlingen. Men i morgon avgörs det ju vem som får de 15.000:-
I kväll var det Krysantemer som fick komma i jord,Tarec gjorde vinbladsdolmar  och fixade med sina kryddor.Vinbladsdolmar har vi inte ätit sen vi var på Kreta sist.Den här halvtimmen hos Trädgårdsonsdag går ju så fort ,men i kväll är jag nöjd ändå. I morgon skall jag vara redan klockan sju i tvättstugan. Men det är så
härligt när allt är klart och man har manglat allt.
Nu skall jag lägga mig och läsa ett tag. Hej då !!

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg bara lite på tv:n Robinsson. Nu står jag och klistrar dit lappar på en låda. Du får se på söndag.
God natt

Bromans Bravader sa...

Vilken fin och höstig header du har gjort. Riktigt mysig.
Hoppas du har en skön stund med boken.
Kram Jannike

Katta sa...

Presis som mamma C kollas Robinson här på kvällarna, måste ju hålla min dotter sällskap då det går :) Annars är jag mästare på att somna framför tv:n tur att det mesta bra går att kolla på play. Kram Katta

Äppelblom sa...

Vill bara önska dig en trevlig helg!

Fågel Blå sa...

Åhhh Trädgårds Onsdag är ett bra program, skulle gärna kunna sitta och titta en hel dag!
Hoppas du haft en fin Dag i Tvättstugan!
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine