torsdag 27 september 2012

Torsdagen är Kockar och Bagare i farten

Ja Du Anne det vet i sjutton om inte Du ,var roligast att se på i kväll.Det var ju seglarna i Landslaget som skulle trakteras. Det är
Jenny Fridlund som står för denna uppladdning.Killarna som vann guld på OS i Starbåtarna var där,eljest befann vi oss på Engelska kusten.Sista programmet,men det har varit bra.Sen var det Kockarnas kamp som gällde,verkligen kamp.Att de över huvud taget har kvar alla fingertoppar och tummar. Vilka killar de ger järnet i detta.Kan Ni tänka er, De hade ögonbindel på sig när de
skivade en smal rättika.livsfarligt tyckte jag då.
 

Kvällen avslutades med bakning,men då var jag slut också.
Slumrade till ett tag blev så satans trött.Det var en bagerska som åkte ut,och det förstår jag med att hon gjorde. Interiören ser ut
precis som hos Leila bakar,den där turkosgröna färgen på allt,som hon har i sina program.Men det är en ung kille som är så duktig,och
flickan som vann var helt rätt.Det var hennes mormor som lärt henne, eller hon var väl alltid med och såg på när mormor bakade.
Nästa gång verkar det som det bliver matbröd som skall fixas till.
Nu säger jag natti,natti för nu är jag jättetrött.
Det har varit en lång dag förstår Ni.

4 kommentarer:

Viola sa...

Jag följer kockarnas kamp :) tycker du ska komma hit med dottern på tisdag kväll, jag har kundkväll och bjuder på mingeldricka och snittar, välkomna och ha en fin helg, kram

Majberggrens's Värld sa...

Igår blev det inte mycket tv för mig. Såg programmet med Lena Einhorn för jag är väldigt imponerade av den familjen. Har flera böcker av hennes far och tycker att vi kunnat få behålla hennes föräldrar i livet lite längre. //M

Mamma C sa...

Ja, du mamma jag skulle kunnat gjort värsta drömtårtan om jag fått varit med. Dom är ju kass en del.
Kramis

Anonym sa...

Jag tycker det är för mycket mat/bak/kockar hit/kockar dit osv...

Men fattar ju att det är populärt för dom allra flesta, själv ser jag mer och med förtjusning tävlingar/lek i både sång och kamp..

Ps. det äe bar tre veckor och inte fyra tills plåtfågeln tar oss till "främmande land"

Mågen som plitar några rader..